Avatar billede wap-hss Nybegynder
27. juni 2008 - 22:01 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Køb af god bærbar spille PC

Vi skal købe en bærbar PC til vores søn (16 år). Han begynder på HTX, og skal både kunne bruge den til skolebrug og til at spille på. Mest til spil, hvis man spørger ham..
Er der nogen der kan hjælpe med hvad der er mest fornuftigt at købe?
Avatar billede sascha Nybegynder
27. juni 2008 - 22:16 #1
Har du sat en pris ?
Avatar billede wap-hss Nybegynder
27. juni 2008 - 22:19 #2
Nej ikke helt. Men man får vel ikke meget under 10.000
Avatar billede wap-hss Nybegynder
27. juni 2008 - 22:26 #3
Han har kig på en Acer Aspire 8920 til 8.999,-.
Ved nogen om den er god, eller måske andre forslag!!!
Avatar billede sascha Nybegynder
27. juni 2008 - 22:26 #4
ja det kan du nu godt.
øjeblik
Avatar billede wap-hss Nybegynder
27. juni 2008 - 22:38 #6
han har kigget på de 3 forslag du er kommet med, men han er stadig mest til Acer Aspire 8920. Den kan lidt mere end dine forslag.
Men dejligt med nogle forslag, det er jo en jungle
Avatar billede sascha Nybegynder
27. juni 2008 - 22:42 #7
vær opmærksom på at en vista computer kun understøtter 3gb
Avatar billede wap-hss Nybegynder
27. juni 2008 - 22:44 #8
Han vil helst heller ikke have vista, så der skal ligges xp pro. ind i stedet for
Avatar billede sascha Nybegynder
27. juni 2008 - 22:44 #9
Avatar billede sascha Nybegynder
27. juni 2008 - 22:45 #10
bliver nok lidt svært at finde med xp
Avatar billede wap-hss Nybegynder
27. juni 2008 - 22:52 #12
Det var lige til at gøre beslutningen mere svær :-(
Det optimale findes jo nok ikke, så jeg må snakke med ham om nogle kompromier.
Avatar billede wap-hss Nybegynder
27. juni 2008 - 22:55 #13
Den sidste ser jo godt ud. men prisen!!! Den syntes jeg er lidt i overklassen.
Avatar billede haverslev Novice
28. juni 2008 - 08:21 #14
Kig f. eks på Zepto 6625WD - der er ikke valgt styresytem og XP kan ikke vælges på zepto siden.
Men du kan så købe XP ved siden af og installere det - der findes XP bundkort drivere til maskinen på en medfølgedne driver dvd - der er både til XP og Vista
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=248&notebookid=636

En anden maskine er M16 fra Mybook, her kan du også vælge XP som styresytem:
http://www.notebook.dk/ext/mybook/new_konfig_s/step2.php?r=http://www.mybook.dk&modelId=14&pos=0&uID=
Avatar billede wap-hss Nybegynder
28. juni 2008 - 09:50 #15
Tusind tak. Jeg får ham til at kigge på dem, når han står op. (Teenager og weekend!!).
Men de ser spændende ud.
Avatar billede rsph Nybegynder
29. juni 2008 - 19:33 #16
http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=645

Vil helt klart sige du skal gå ind på zepto.dk eller dell.dk, hvor du stort set
kan ændre specs i computeren efter eget valg :'}
Avatar billede wap-hss Nybegynder
29. juni 2008 - 20:16 #17
jo, har været ind på dell.dk: den bliver hurtig (meget) dyrer når man begynder at lave om på deres standard tilbud... Zepto har vi ikke kigget på endnu: har læst meget blandet erfaringer med zepto (også andre fora).
Kigger pt på mybook (notebook.dk): ser lovende ud
Nogen som kender til "ATI Mobility Radeon HD 2600" i forhold til "Nvidia GeForce 8600M GS"?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
30. juni 2008 - 01:21 #18
Avatar billede wap-hss Nybegynder
30. juni 2008 - 08:14 #19
tak for den link, det hjælper meget med beslutning!!!
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2008 - 11:54 #20
wap-hss > lige en info, det er ikke dig der skal lægge dine indlæg som "svar".

Svar er ment som en løsning fra personerene som mener at have løsningen på dit problem /spørgsmål :-)

Ang ATI Radeon grafikkort, så er det min erfaring at de kører bedst på pc`ere med AMD Cpu`er.  Det er sådan at AMD ejer også ATI og de derfor er "tilpasset" hinanden.
Avatar billede wap-hss Nybegynder
30. juni 2008 - 12:15 #21
undskyld 'noob' forseelsen
tak for den info vedr. ATI og AMD, jeg tror jeg vil satse på Intel og NVIDIA istedet
Avatar billede meterpunk Nybegynder
30. juni 2008 - 14:52 #22
"haverslev" det stemmer på ingen måde overens med mine erfaringer, jeg har mødt et hav af core2duo med ATI grafikkort og de har "kørt" som en drøm.
Avatar billede wap-hss Nybegynder
30. juni 2008 - 15:15 #23
ok det gør søgen lidt mere vanskeligt igen, 'meterpunk' har du måske et bud på hvad vi skal kigge på? (noget i retning af laptop med nvidia 8800M?)
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2008 - 16:00 #24
Jeg taler af egen erfaring, hvad andre måtte have er erfaring kan jeg ikke kommentere på - men min ER at AMD og ATI sammen, kører bedst i laptops.

wap-hss > se Xlerator/ Xlerator2, som har HHV GF 8700 og GF8800 gfx, dog er det 17":
http://www.novabook.dk/notebooks.html
Avatar billede wap-hss Nybegynder
30. juni 2008 - 16:34 #25
tak for linket 'haverslev' (men prisen er lidt udover budgettet...) 17" er dog ønsket kigger bl.a. på HP Pavilion dv9885, men grafikkortet er snart outdated: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-8600M-GS.3707.0.html
Avatar billede wap-hss Nybegynder
30. juni 2008 - 17:27 #26
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2008 - 19:12 #27
Jeg vil anbefale den sidste af dem du linker til, altså Abook`en fremfor HP`en.
Avatar billede wap-hss Nybegynder
30. juni 2008 - 19:38 #28
tak for den, den bestiller vi iaften.
Tak osse til de andre deltager i denne tråd, jeg håber at andre ny-indkøbere kan have gavn af den