Avatar billede bierchen Nybegynder
27. juni 2008 - 12:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP mail() funktion vil ikke bruge ekstern smtp server

Hey guruer !!

Jeg har et problem med en linux server der ikke vil bruge den eksterne smtp server som jeg har fået anvist. Den bruger sig selv som smtp server.

Hvordan kan jeg ændre dette ?

jeg har flg indstillinger i php.ini

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.xxxxxx.dk
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = email@xxxxxx.dk

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =

Hvor skal jeg ellers rette noget for at få det til at virke ? Kan jeg lægge en parameter på min mail() funktion, for at få det til at køre ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2008 - 12:18 #1
Er du sikker på det er den rigtige php.ini-fil, du har rettet i?
Avatar billede bierchen Nybegynder
27. juni 2008 - 12:32 #2
Hvor kan jeg sikre mig hvilken den anvender ?

Skulle det ikke være nok blot at angive "SMTP = smtp.xxxxxx.dk" paramteren i php.ini ? Eller skal der gøres flere tiltag ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
27. juni 2008 - 12:50 #3
På Linux bruges de SMTP-indstillinger du kigger på ikke - bemærk der står "For Win32 only.", så det gælder kun Windows.

På Linux skal du bruge sendmail (eller en MTA med en sendmail wrapper, såsom qmail) som gateway, og sætte adgang til denne op i sendmail_path. Den MTA skal så sættes op til at sende gennem din eksterne SMTP.

Læg også mærke til at sendmail_from heller ikke bliver brugt på Windows. Du skal specificere det i dine headers i stedet.
Avatar billede bierchen Nybegynder
27. juni 2008 - 15:46 #4
Mange tak skal du have !!

Jeg fik det til at virke med postfix som var installeret på serveren.

jeg har konfigureret flg. 2 linjer i /etc/postfix/main.cf
disable_dns_lookups = yes
relayhost = smtp.xxxxxx.dk

Lægger du et svar pidgeot! Så skal jeg kaste nogle point efter dig !!
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. august 2008 - 10:12 #5
Værsgo :) (Beklager forsinkelsen, lige denne mail må være gået tabt...)