Avatar billede lady Novice
27. juni 2008 - 11:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sortering af data i formular

Jeg har en formular med en del felter i.
¤ af felterne vil jeg gerne have sorteret i stigende orden.
Område, by, vejnavn, husnummer.

I forespørgslen som formularen bygger på har jeg sat felterne til sstigende, men det virker ikke når jeg ser i formularen.
Avatar billede mugs Novice
27. juni 2008 - 11:52 #1
Det SKAL fungere opgså i formularen med mindre, du har sat formularen til en anden sortering. Fjern evt. en sådan sortering.

I forespørgslen starter Access fra venstre med en sortering. Hvis felterne ligger som du har skrevet, vil der først blive sorteret stigende efter område, derefter stigende indenfor område i feltet by derefter vejnavn og husnummer.
Avatar billede jensen363 Forsker
27. juni 2008 - 11:56 #2
Normalt skulle det fungerer, er du sikker på at sorteringen er anerledes end hvis du afvikler forespørgslen alene ?
Avatar billede lady Novice
27. juni 2008 - 12:02 #3
JEg skal lige oplyse, at husnummer er et tekstfelt af hensyn til bogstgaver i nummeret.
Avatar billede jensen363 Forsker
27. juni 2008 - 12:02 #4
I din form / properties har du et felt der hedder Order By. Dette skal være blankt for at din sortering i forespørgslen er gældende.
Avatar billede lady Novice
27. juni 2008 - 12:20 #5
Jensen - kunne lige sige mig hvor jeg finder det.
Avatar billede jensen363 Forsker
27. juni 2008 - 12:49 #6
Hvis du åbner din form i designvisning, og aktiverer properties/egenskaber, er det mulighed nr 3
Avatar billede lady Novice
27. juni 2008 - 17:22 #7
Tak til Jensen363 - nu virker det - der point til dig.
Avatar billede jensen363 Forsker
30. juni 2008 - 08:33 #8
Tak for point :-)