Avatar billede illbreaker Nybegynder
27. juni 2008 - 10:16 Der er 8 kommentarer

min select henter kun 3 kategorier

Hej,

Jeg er ved at lave en side til mit fodbold hold, og skal derfor hente spillerne i en mssql database. Jeg bruger følgende select:

SQL = "select player_firstname, player_lastname, email, shirt_number, birthday, height, weight, hand, foot, captain, position_id, nickname, player_id, team_id from players where team_id=" & request("team_id") & " and deleted=0 order by shirt_number"

Af en eller anden grund kan jeg kun bruge tre af de kategorier jeg henter. Hvis jeg har brugt f.eks player_firstname, player_lastname og email, når jeg så vil vise en af de andre, så er den bare blank..

Håber der er en der kan hjælpe!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2008 - 10:18 #1
Hvilke typer har dine felter?
Avatar billede illbreaker Nybegynder
27. juni 2008 - 11:07 #2
det er int og varchar felter
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2008 - 11:14 #3
Ok - så var det ikke det jeg tænkte på. Hvordan ser koden ud hvor du bruger felterne?
Avatar billede paro Nybegynder
27. juni 2008 - 11:32 #4
hmm, kan du lige uddybe det her lidt?

Hvis jeg har brugt f.eks player_firstname, player_lastname og email, når jeg så vil vise en af de andre, så er den bare blank
Avatar billede illbreaker Nybegynder
27. juni 2008 - 11:36 #5
hvis jeg for eksempel skriver:

response.write play("player_firstname")
response.write play("player_lastname")
response.write play("player_email")
response.write play("player_birthday")

så viser den ikke birthday. Har prøvet med alle de andre istedet for birthday og dem viser den heller ikke... sætter jeg f.eks birthday som nr. to så kan jeg se godt se den.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2008 - 11:49 #6
Den hedder så heller ikke "player_birthday"
Avatar billede illbreaker Nybegynder
27. juni 2008 - 12:00 #7
nej det var bare en fejl jeg lige skrev her :-) Nu har jeg dog prøvet at ligge de tal jeg udtrækker over i variabler, og så bare udskrive dem. Og så virker det... underligt, men nu virker det altså :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2008 - 12:17 #8
Jeg tvivler på at det du skriver i 11:07:59 er korrekt.