Avatar billede idani Praktikant
26. juni 2008 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Antal linier i en tabel

hvor mange linier i en tabel kan man have i Access??

Hilsen
Ida
Avatar billede mugs Novice
26. juni 2008 - 15:59 #1
Avatar billede jensen363 Forsker
26. juni 2008 - 16:00 #2
Antal linier er noget nær ubegrænset ... antal kolonner er 255
Avatar billede idani Praktikant
26. juni 2008 - 16:01 #3
Super tak for hjælpen

/Ida
Avatar billede fennec Nybegynder
26. juni 2008 - 16:05 #4
Kommer du op i millioner vil jeg nok anbefale dig at finde en bedre database (f.eks. MySQL eller MS-SQL)
Avatar billede jensen363 Forsker
26. juni 2008 - 16:11 #5
Som supplement til fennec kan oplyses, at der er en øvre grænse for hvor stor det er tilrådeligt med en stand-alone access database, men selv her kan du ( afhængig af opbygning af databasen ) problemfrit arbejde med millioner af linier/rækker. I større sammenhænge er det tilrådeligt at benytte bla. SQL-serverløsninger, men du kan godt benytte Access alligevel her også :-)
Avatar billede mugs Novice
26. juni 2008 - 16:15 #6
Ja - et er jo lodret, noget andet er vandret. Der er ingen begrænsning for antallet af poster. Access maksimale størrelse er ca 2 Gb uanset antallet af poster (linier)