Avatar billede dj.iceman Nybegynder
26. juni 2008 - 11:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Omdanne valgbar menu til fast udtræk

Hej,

Vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde dette, men jeg har en dropdown menu der trækker noget data ud af min database hvis de enkelte undermenuer bliver valgt. Nu vil jeg gerne have en side der trækker disse data ud automatisk uden at skulle vælges først.

Koden hedder (menuen):
<select onchange="location = 'top.php?id=' + this.options[this.selectedIndex].value;">
    <option value="">-- Select List --</option>
    <option value="Goalkeeper" <?=$_GET[id]=="Goalkeeper"?'selected="selected"':'';?>>Goalkeeper</option>
    <option value="Defender" <?=$_GET[id]=="Defender"?'selected="selected"':'';?>>Defender</option>
    <option value="Midtfielder" <?=$_GET[id]=="Midtfielder"?'selected="selected"':'';?>>Midtfielder</option>
    <option value="Attacker" <?=$_GET[id]=="Attacker"?'selected="selected"':'';?>>Attacker</option>
</select>

<h2>: : Top 10 <?=$_REQUEST[id];?> : : </h2>
                <?
/*                if ($_REQUEST["player_id"]) {
                    $strSQL = "SELECT * " .
                              "  FROM sternberg_player " .
                              " WHERE player_id = " . $_REQUEST["player_id"] . " ";
                    $rsPlayer=DBExecuteRS($strSQL);
                    $rowPlayer=    DBFetchArray($rsPlayer);
                } //end if ($_REQUEST["player_id")
*/                ?>

                <table border=1 align="center">
                <tr bordercolor="#333333" bgcolor="#CCCCCC" class="judultabel">
                    <td><div align="center"  class="textbiasa"><strong>Rank</strong></div></td>
                    <td><div align="center"><strong>Player Name</strong></div></td>
                    <td><div align="center"><strong>Score</strong></div></td>
                </tr>
                <?
                $strSQL = "SELECT `player_id` AS `top_player_id` " .
                          "    , `name` ".
                          "    , `age` ".
                          "    , `club_id` ".
                          "    , `position` ".
                          "    , `nationality` ".
                          "    , (SELECT AVG(`rating`) FROM `sternberg_matchrating` WHERE `player_id`=`top_player_id`) as `average` ".
                          "  FROM `sternberg_player` " .
                          " WHERE `position` = '$_REQUEST[id]' ".
                          " ORDER BY `average` DESC LIMIT 10";
                $rsTop=DBExecuteRS($strSQL);
                while ($rowTop=DBFetchArray($rsTop)) {
                    $i++;
                    echo ($i % 2) ? "<tr class=oddRow>" : "<tr class=evenRow>";
                    ?>
                    <td>
                      <div align=center>
                      <?=$i;?>
                      </div>
                    </td>
                    <td>
                        <a href="viewPlayer.php?id=<?=$rowTop["top_player_id"];?>">
                            <?=$rowTop["name"]?$rowTop["name"]:"&nbsp;";?>
                        </a>
                    </td>
                    <td>
                        <?=$rowTop["average"]?round($rowTop["average"],2):"0";?>
                    </td>
                    <tr>
                    <?
                } //end while
                ?>
                </table>
            </div>
        </td>
    </tr>
    </table>
    </div>

Er det muligt at lave om således at det kun er Goalkeeper der vises?
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. juni 2008 - 12:02 #1
Kunne du f.eks. ikke rette:
" WHERE `position` = '$_REQUEST[id]' ".
til:
" WHERE `position` = 'Goalkeeper' ".
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
26. juni 2008 - 16:50 #2
Det virker desværre ikke.
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. juni 2008 - 17:23 #3
Har du et link til noget data ?
Dit spørgsmål er måske ikke det bedst forklarede! :o)
Og prøv om du måske kunne skrive lidt mere om hvad du præcist vil have ?
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
27. juni 2008 - 08:52 #4
Linket er: http://www.ratefootballers.com/top.php

På linket skal man først vælge 'Position' eller *Nationalitet', førend resultaterne bliver vist. Jeg vil gerne have det således at når man kommer ind på siden vises resultaterne med det samme.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. juni 2008 - 10:48 #5
Er det fordi du vil have noget ajax ?
Så siden ikke reloader ?
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
27. juni 2008 - 12:46 #6
Ajax?

Nej, jeg vil have at når man kommer ind på siden dukker Top 10 Goalkeepers op med det samme, så man ikke skal vælge det i menuen først.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. juni 2008 - 12:52 #7
Så find ud af hvilket ID goalkeeper har og skifte denne linje:
" WHERE `position` = '$_REQUEST[id]' ".

$_REQUEST[id] skal skiftes ud med et ID.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
17. september 2008 - 15:46 #8
Det lykkedes .. Lægger du et svar?
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. september 2008 - 16:00 #9
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. november 2008 - 13:45 #10
Takker for point.