Avatar billede elohite Nybegynder
21. juni 2001 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL og ASP problemer

Jeg får følgende fejl:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression \'((run.Nick = \'loc\') AND ( run.Date LIKE \'\'__\'/\'6\'/\'2001\'\') )\'.
/runnersup/UsereMonthRun.asp, line 5

Er der nogon der kan fortælle mig hvad og hvor fejl ligger???

ors.Open \"select * from run WHERE ((run.Nick =  \'\" & session(\"ID\") & \"\') AND ( run.Date LIKE \'__/\'\" & Month(date())  & \"\'/\'\" & Year(date()) & \"\'\')  ) \", ocon,1,3
Avatar billede perla Nybegynder
21. juni 2001 - 21:47 #1
I Year(date()) & \"\'\')  er der en \' for meget.

Jeg ville nok skrive det sådan her.

ors.Open \"select * from run WHERE Nick =\'\" & session(\"ID\") & \"\' AND Date LIKE \'__/\'\" & Month(date())  & \"\'/\'\" & Year(date()) & \"\'\", ocon,1,3

-Per
Avatar billede elohite Nybegynder
22. juni 2001 - 00:06 #2
ved perla\'s forslag får jeg følgende fejl nu:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression \'Nick =\'loc\' AND Date LIKE \'__/\'6\'/\'2001\'\'.
/runnersup/UsereMonthRun.asp, line 5
Avatar billede perla Nybegynder
22. juni 2001 - 01:24 #3
Rettet til

ors.Open \"select * from run WHERE Nick =\'\" & session(\"ID\") & \"\' AND Date LIKE \'__/\" & Month(date())  & \"/\" & Year(date()) & \"\'\", ocon,1,3

-Per
Avatar billede perla Nybegynder
22. juni 2001 - 01:31 #4
Hvis den stadigvæk fejler ville jeg gøre sådant

strSQL = select * from run WHERE Nick =\'\" & session(\"ID\") & \"\' AND Date LIKE \'__/\" & Month(date())  & \"/\" & Year(date()) & \"\'\"
ors.open strSQL,ocon,1,3

-Per
Avatar billede perla Nybegynder
22. juni 2001 - 01:33 #5
ville iøvrigt ikke bruge ordet date som feltnavn, da det kan give problemer.
Avatar billede respen Nybegynder
22. juni 2001 - 13:08 #6
elohite>>

Din sammensætning af sql strengen fejler ved brug af like.

Prøv med

sql=\"select * from run WHERE (month(run.Date) = \" & Month(date()) & \" and year(run.Date)=\" & Year(date()) & \")\"

samt indlejring af dit brugertjek \"nick= session(\"id\")\"

respen