Avatar billede stringer Nybegynder
25. juni 2008 - 19:36 Der er 7 kommentarer

Fejl på Ekstern Seagate Barracida 7200.10 500 GB "klik-lyd"

Hejsa,

Håber der findes nogle hurtige og kvikke hoveder til svar på følgende:

Jeg har en extern usb "maxtor" 500 GB harddisk som for ½ år siden gik istykker. JEg fik en ny (og den VAR ny) mage til, men
Igår havde en kammerat lånt den og nu virker den ikke.

Når der sættes strøm til:

Lyser den grønt som den skal
Starter op og laver en let hvine-lyd (hvilket lyder normalt)
Derefter bliver den svag (som den kører normalt) MEN hvert 2. eller 3. sekund kommer der en langsom KLIK lyd, som en pladespiller der er kørt til enden og hopper over!

Jeg er ligeglad med om disken kommer til at køre igen, men jeg har SÅ mange film liggende som jeg skal bruge og vil gerne vide hvad der er galt - og om jeg selv kan reparere det så jeg kan trække dataene.

Tilslutter jeg den pc - siger pop-up-meddelelsen at der er tilsluttet maxtor.." men er ikke at finde i "denne computer"

Jeg har et par andre diske jeg evt kan bruge noget fra hvis det er en mulighed. (kan udemærket lodde)

Selvom der står maxtor på kassen er drevet en "Seagate barracuda 7200.10 500GB"

Pleasse.....hjælp hurtigst muligt!:)

På forhånd tak
Avatar billede klaudi Ekspert
25. juni 2008 - 19:56 #1
Har du prøvet at kigge i Diskhåndtering?

Klik Start>Kør skriv diskmgmt.msc
Det her er til XP, ved ikke om det virker på Vista!

Kan du se enheden der?
Hvis, højre-klik på den og vælg Skift drevbogstav og sti...
Vælg et nyt drev bogstav, tryk ok

mvh klaudi
Avatar billede stringer Nybegynder
25. juni 2008 - 20:01 #2
ja jeg kan se den der.....men når jeg klikker på drevet så skriver den "insæt enhed" mærkeligt..

Har du andre forslag?
Avatar billede stringer Nybegynder
25. juni 2008 - 20:05 #3
nu er den ikke at se mere....??....der hvor den var vist var en kortlæser hvor jeg havde et kort i. da jeg tog den ud - forsvandt den
Avatar billede stringer Nybegynder
25. juni 2008 - 20:11 #4
har sat kortet i kortlæseren igen...og så vises disken i diskhåndtering. Og efter jeg prøvede det du skrev og klikker på drevet (som viser der er 500MB og 81% optaget) bare indholdet af det kort jeg stak i?????
Avatar billede stringer Nybegynder
25. juni 2008 - 20:20 #5
åhhh....for h.... det er mig der er en skovl Der står jo 500 MB og ikke GB....så det er da bare det latterligt SD kort den kan se.....øv
Avatar billede klaudi Ekspert
25. juni 2008 - 20:23 #6
Der er åbentbart gået "kuk" i usb enheden, prøv at fjerne alle usb enheder, gå evt  ind i enheds håndtering og slet usb drivere og genstart, nu skulle usb drivere gerne blive indlæst igen, prøv så at sætte HD til
Avatar billede nva Praktikant
26. juni 2008 - 10:06 #7
Hvis det er partitionsoplysninger der er ødelagt kan du måske genskrive dem med Testdisk http://www.helgec.dk/lost%20partition.html eller du kan prøve at lave en CHKDSK /R /P på drevet, hvis det skyldes fejl på harddisken.