Avatar billede znopie Nybegynder
25. juni 2008 - 18:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Send mail med ASP

Hej alle,

Hvordan kan jeg sende mail med asp?

Har prøvet at læse om det på nettet, men intet af det virker,
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2008 - 19:00 #1
find allerførst ud af hvilket mail-komponent du har til rådighed på serveren.
Avatar billede w13 Novice
26. juni 2008 - 09:39 #2
Mange servere har enten JMail eller CDONTS installeret - nogle har nogle helt andre. Der er masser forskellige.

Men hvis du prøver at bruge JMail-koder uden at have JMail installeret, kan du selvfølgelig ikke det.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. juni 2008 - 12:36 #3
Jeg har lavet følgende i ASP.NET

Sub Mail_Customer()
Dim objMail As New MailMessage
Dim wTo, wName, wFrom, wMessage As String

wMessage = "[Her kan du fylde tekst i. Også ved brug af HTML]"
objMail.From = wFrom
objMail.To = wTo
objMail.BodyFormat = MailFormat.Html
objMail.Subject = "Enquiry regarding " & DDLEnquiry.SelectedItem.Text
objMail.Body = CType(wMessage, String).Replace(Environment.NewLine, "<br />")
SmtpMail.SmtpServer = "[Spørg din host]"
SmtpMail.Send(objMail)

End Sub
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2008 - 13:00 #4
men nu er dette jo bare ASP og ikke ASP.NET kategorien :)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. juni 2008 - 13:10 #5
Det ved jeg godt, men selvom jeg koder VB får jeg tit svar i C# så konverterer man bare selv.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
27. juni 2008 - 13:12 #6
Der er stor forskel på ASP og ASP.NET. Der er ikke nær så stor forskel på VB.NET og C#, fordi de kører på samme underliggende framework, så du kan ikke sammenligne de to ting - og da slet ikke her, fordi ASP sender mail på en anden måde.

Som keysersoze og w13 har nævnt, find ud af hvilken mail-komponent du har adgang til. Først da kan du få noget kode der kan bruges mere direkte.

*går igen*
Avatar billede znopie Nybegynder
28. juni 2008 - 11:39 #7
w13 og keysersoze, jeres svar fik mig til at søge efter jmail-komponent, og derfor skal i lige ligge set svar.
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2008 - 18:39 #8
svar :)
Avatar billede w13 Novice
28. juni 2008 - 18:55 #9
;)