Avatar billede tberg Nybegynder
25. juni 2008 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billed Upload i PHP

Hej eksperter,

Jeg har oprettet en php billed-upload formular på min hjemmeside. http://www.psykogeografika.dk/upload.php
Den fungerer ganske glimrende, men lader et par ting tilbage at ønske:

1.  Hvordan får jeg den til at melde tilbage til brugeren når billedet er uploadet? F.eks med sætningen "picture uploaded succesfully".

2. Hvordan får jeg den til at kunne modtage filer på op til 5 Mgb?

Koden er som følger:

<?
//print_r($_POST);

if($_POST["action"] == "Upload Image")
{
unset($imagename);

if(!isset($_FILES) && isset($HTTP_POST_FILES))
$_FILES = $HTTP_POST_FILES;

if(!isset($_FILES['image_file']))
$error["image_file"] = "An image was not found.";

$imagename = basename($_FILES['image_file']['name']);
//echo $imagename;

if(empty($imagename))
$error["imagename"] = "The name of the image was not found.";

if(empty($error))
{
$newimage = "images/" . $imagename;
//echo $newimage;
$result = @move_uploaded_file($_FILES['image_file']['tmp_name'], $newimage);
if(empty($result))
$error["result"] = "There was an error moving the uploaded file.";
}

?>

<body style="background-image: url(http://www.psykogeografika.dk/backgroundimage.jpg); opacity: 0.9; color: white;
margin-left: 20px;">
<form method="POST" enctype="multipart/form-data" name="image_upload_form" action="<?$_SERVER["PHP_SELF"];?>">
<p><input type="file" name="image_file" size="20"></p>
<p><input type="submit" value="Upload Image" name="action"></p>
</form>

<?
if(is_array($error))
{
while(list($key, $val) = each($error))
{
echo $val;
echo "<br>\n";
}
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juni 2008 - 14:03 #1
Hvis du retter:

if(empty($result))
$error["result"] = "There was an error moving the uploaded file.";

til:

if(empty($result))
$error["result"] = "There was an error moving the uploaded file.";
else
$error["result"] = "Picture uploaded succesfully.";

Så får du en melding når filen er uploadet.

Ang. upload af 5mb, så afhænger det af din server, om den overhovedet vil tillade så store filer.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2008 - 14:48 #2
Du kan rette det i php.ini hvis du har adgang til den.
Du kan evt. kigge lidt her.

http://drupal.org/node/97193
Avatar billede tberg Nybegynder
25. juni 2008 - 16:53 #3
Det fungerer nu. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juni 2008 - 17:20 #4
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juni 2008 - 21:17 #5
Takker for point.