Avatar billede katerspam2 Nybegynder
25. juni 2008 - 12:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

cliche eller script der laver fejl?

Hej

Jeg blir ved at få fejl i dette script hos cliche. Det mærkelige er at det virker på den ene af deres servere, men ikke på den anden. Generelt virker det, men nogle gange går siden ned pga det. Er der nogle der kan se en mulig fejl?

    <%
ConnGuestBook_ConnectionString = "DBQ=" & Server.Mappath("guestbook.mdb") & ";DefaultDir=" & Server.Mappath("..\..\_database") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=25;FIL=MS Access;ImplicitCommitSync=Yes;MaxBufferSize=512;MaxScanRows=8;PageTimeout=5;SafeTransactions=0;Threads=3;UID=admin;UserCommitSync=Yes;"
ConnGuestBook_ConnectionTimeout = 15
ConnGuestBook_CommandTimeout = 30
ConnGuestBook_RuntimeUserName = "admin"
ConnGuestBook_RuntimePassword = ""

Set ConnGuestBook = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
ConnGuestBook.ConnectionTimeout = ConnGuestBook_ConnectionTimeout
ConnGuestBook.CommandTimeout = ConnGuestBook_CommandTimeout
ConnGuestBook.Open ConnGuestBook_ConnectionString, ConnGuestBook_RuntimeUserName, ConnGuestBook_RuntimePassword
Set cmdTemp = Server.CreateObject("ADODB.Command")
Set CmdEditInfo = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
cmdTemp.CommandText = "SELECT BOOK1.* FROM BOOK1 WHERE (ID = " & ID & ")"
cmdTemp.CommandType = 1
Set cmdTemp.ActiveConnection = ConnGuestBook
CmdEditInfo.Open cmdTemp, , 0, 1

MESSAGE = CmdEditInfo("MESSAGE")

%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2008 - 12:37 #1
"men nogle gange går siden ned pga det." - hvad sker der?
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
25. juni 2008 - 12:52 #2
jeg får en access fejl 80004005 - og så denne: Thread 0x8d0 DBC 0x2cd7c7c Jet

Jeg har desværre ikke den komplette fejlbesked. Kan det udledes af ovenstående?
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
25. juni 2008 - 13:21 #3
...og så fik jeg desværre den rigtige fejl igen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x5b0 Thread 0x434 DBC 0xd601fec Jet'.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2008 - 15:25 #4
Ok - det er en kendt fejl (spørg Google...). Nogle mener at du skal bruge en anden connectionstring med en anden driver: http://forums.aspfree.com/microsoft-access-help-18/general-error-unable-to-open-registry-key-temporary-volatile-jet-18716.html
Og andre igen, at Access er noget hø til et website ;)
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
25. juni 2008 - 15:34 #5
tak for link.

Har du styr på at konvertere til jet driver? Jeg er slet ikke inde i hvad de mener med at konvertere ODBC til Jet Driver

svrpath = server.MapPath("/")
constr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & svrpath & "\database\MyDBAccess.mdb;Persist Security Info=False"

Set ConDb1=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
ConDb1.Open conStr
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2008 - 16:01 #6
Du kan formentlig

constr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("..\..\_database") & ";Persist Security Info=False"
Avatar billede hojben Novice
25. juni 2008 - 16:42 #7
det kunne også være en fejl på serveren du ligger på. Desværre er det din host der skal lave ændringen: http://support.microsoft.com/kb/295297
Avatar billede hojben Novice
25. juni 2008 - 16:44 #8
eller at du ikke har indtastet kodeordet: ConnGuestBook_RuntimePassword = ""
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
25. juni 2008 - 20:27 #9
Jeg tror hojben er inde på noget. Nogle gange virker det, og andre gange ikke. Jeg tror også det er en serverfejl hos cliche. Cliche mener det kan være en anden bruger på serveren der har noget der laver ravage. Who knows. Jeg lever med det, og laver noget nyt en dag. Tak for hjælpen til jer begge.

Er der nogle der vil have point? Så smid et svar.
Avatar billede hojben Novice
25. juni 2008 - 21:36 #10
nix tak :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2008 - 21:46 #11
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
25. juni 2008 - 21:49 #12
OK. tak for hjælpen :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2008 - 22:19 #13
...og så lige acceptere dit eget svar ...