Avatar billede asdfghj Nybegynder
25. juni 2008 - 10:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort med HDMI til overførsel af billede og lyd

Hej

Efter at have købt et grafikkort:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385851&searchArea=products&Soegeord=Sapphire+Radeon+HD+2600+Pro+CrossFire

der efter sigende havde HDMI udgang, blev jeg lidt forbløffet da jeg så hvad jeg havde købe. Det viste sig nemlig at jeg bare havde fået en omformer med i pakken, der kunne konvertere DVI til HDMI. Det betyder jo bare at signalet ikke får HDMI kvalitet og dermed også at den ikke kan overføre lyd overført på denne måde.

Da jeg gerne vil tilslutte min skærm via HDMI og ikke trække lydkabler er dette ikke en holdbar løsning!

Derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der har nogle forslag til hvad jeg bør købe?

Jeg er ikke interesseret i at bruge meget mere end 400 kr. på kortet!

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede venturer Nybegynder
25. juni 2008 - 11:24 #1
Billedet i HDMI kan overføres med samme kvalitet via DVI. Så når producenterne skriver at grafikkortet har HDMI udgang men leveres med et alm. DVI stik, så er det fordi signalet er fuld ud i samme kvalitet.
HDMI betyder ikke at lyde SKAL være inkluderet i signalet, men en "rigtig" HDMI forbindelse KAN inkludere lyd.
Der er stadig en del grej på markedet (også forstærkere og HDMI Scalere) som kun kan behandle billedsignalet.
Avatar billede asdfghj Nybegynder
25. juni 2008 - 11:31 #2
Jeg skal også have overført lyden, hvorfor jeg leder efter en "rigtig" HDMI udgang.

Kan du hjælpe med at forslå mimg et relevant kort?

(jeg har købt et 10 meter langt HDMI kabel til at kunne klare både lyd og billede)
Avatar billede venturer Nybegynder
25. juni 2008 - 15:11 #3
Jeg har kigget men har ikke kunnet finde noget specifikt.
I flg. ATI, så understøtter bl.a. HD3650 kortet Digital 5.1 lyd. Men der er stadig "kun" DVI stik på de kort jeg har set på nettet.
Hvis ikke andre herinde kan komme med noget konkret omkring dette, så mener jeg du er bedre tjent med at snakke med en forhandler (som forhåbenligt kan fortælle lidt mere).
Avatar billede the_kloster Nybegynder
26. juni 2008 - 13:47 #4
Hvorfor HDMI og ikke HD? (:
Avatar billede asdfghj Nybegynder
27. juni 2008 - 09:41 #5
hvad skal man gøre for at overføre HD?
Avatar billede asdfghj Nybegynder
07. juli 2008 - 20:42 #6
lukket