Avatar billede lord-jonas Nybegynder
25. juni 2008 - 10:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med at indsætte link

Hej eksperter hvordan vil i lave et link i denne kode, lige nu udskriver den kun navnet på mine link, hvis jeg laver en a href så kommer den med fejl.

                <%

foldout(oa.top_page.selected_child)

function foldout(page)
    dim i,tp
    for i=0 to page.child_page_count-1

        set tp=page.get_child_page(i)
        response.write "<span class=""mainmenu"" onclick=""showsub('sub" & tp.page_id & "');"" id=""main" & tp.page_id & """>" & tp.page_name & "<br /></span>"
        response.write "<span class=""submenu"" id=""sub" & tp.page_id  & """>"
        foldchildren(tp)
        response.write "</span>"
    next
end function

function foldchildren(page)
    dim i,tp
    for i=0 to page.child_page_count-1

        set tp=page.get_child_page(i)
        response.write "/&nbsp;&nbsp;&nbsp;" & tp.page_name & "&nbsp;&nbsp;&nbsp;"
        foldchildren(tp)
    next
end function

%>
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2008 - 10:09 #1
hvor præcis skal linket være? prøv at indsæt det hvor du vil have det og vis os koden - så er det måske lidt lettere.
Avatar billede w13 Novice
25. juni 2008 - 10:14 #2
Hvilken fejl?

Det er sikkert, fordi der er rod i nogle tegn.
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
25. juni 2008 - 10:22 #3
& tp.page_id & """>" & tp.page_name &

tp.page_id skal være linket og tp.page_name skal være navnet.

Jeg er bange for at jeg har fået lavet så meget slam kode at jeg ikke kan følge med i det længere
Avatar billede w13 Novice
25. juni 2008 - 10:26 #4
Dvs. denne linje skal være et link:

        response.write "<span class=""mainmenu"" onclick=""showsub('sub" & tp.page_id & "');"" id=""main" & tp.page_id & """>" & tp.page_name & "<br /></span>"

?

Hvad er fejlen?
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
25. juni 2008 - 10:34 #5
Hvis jeg så skriver:

  response.write "<span class=""mainmenu"" onclick=""showsub('sub" & tp.page_id & "');"" id=""main" & ""<a href=' tp.page_id & '>""""">" & tp.page_name & "</a><br /></span>"

og så kommer fejlen:

Microsoft VBScript compilation  error '800a0401'

Expected end of statement

/mercatus/hans-sandgren-jakobsen/Default.asp, line 145

response.write "<span class=""mainmenu"" onclick=""showsub('sub" & tp.page_id & "');"" id=""main" & ""<a href=' tp.page_id & '>""""">" & tp.page_name & "</a><br /></span>"
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2008 - 10:40 #6
det er også en værre gang rod...

response.write "<span class=""mainmenu"" onclick=""showsub('sub" & tp.page_id & "');"" id=""main" & tp.page_id & """><a href=""" & tp.page_id & """>" & tp.page_name & "</a><br /></span>"
Avatar billede w13 Novice
25. juni 2008 - 10:42 #7
Men hvis linket skal udføres, skal onclick'en vel fjernes:
onclick=""showsub('sub" & tp.page_id & "');""
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2008 - 10:48 #8
som de er lige nu vil de i hvert fald konflikte lidt med hinanden :)
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
25. juni 2008 - 10:53 #9
Jaa, jeg skal lave en menu som går lordret ned, når må så klikker på et link i menuen skal der komme en vandret ud fra det lorette og når man så laver en mouse over på den vandrette så skal der komme en dropdown, jeg ved godt nok ikke lige hvordan jeg skal gribe det an.

Altså:

Link1        hej        bøf        øl
link2                              pils
link3                              mere pils
                                    dejlig pils

Den er lidt tricky?
Avatar billede w13 Novice
25. juni 2008 - 11:04 #10
Så skal du vel ikke indsætte et A-tag?
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:36 #11
kommet videre?
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
08. september 2008 - 10:43 #12
Nej, jeg droppede det helt. :(
Avatar billede w13 Novice
08. september 2008 - 11:22 #13
Ok. Så skal der vel lukkes her.
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
09. juli 2010 - 10:02 #14
slut