Avatar billede dennemandergal Nybegynder
23. juni 2008 - 23:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilføje events til "list(of"

Hej

Jeg har lavet en class, med en timer der raiser et event når class'en har udført sin opgave.
Jeg bruger mange class'er og samler dem i en list(of Class).

Eventen skal gøre at den class'e der der er færdig fjernes fra list(of , men samtidig at der kan tilføjes nye klasser og at de kan fjerned igen dynamisk, så jeg altid fanger events fra class'en.
Avatar billede qua Nybegynder
01. oktober 2008 - 18:52 #1
Det er en ret simpel opgave: Lad os sige at du har en klasse, C. Når du initialisere C, tilføjer du den til din liste L. Når C er færdig med sin opgave, vil den kalde event'en EventE. Nu kunne du skrive koden for eventen E:

Public Sub eventhandleforEventE(ByVal obj As Object, ByVal e As EventArgs)
  L.remove(CType(obj, C))
End Sub

Du kan sige til din klasse C, at den skal kalde proceduren "eventhandlerforE", ved indtræffelse af event E:

Addhandler C.EventE, AddressOf(eventhandlerforEventE)
Avatar billede dennemandergal Nybegynder
01. oktober 2008 - 19:10 #2
Hej

Lige netop - det er en gl. tråd og jeg har fundet en løsning. Som er identisk med dit forslag.

Du får alle points
Avatar billede qua Nybegynder
01. oktober 2008 - 19:44 #3
Det havde jeg ikke lige fanget, kan ikke lige finde en dato på tråden. Anyways, hvis du får brug for mere hjælp inden for .NET så sig endelig til :)