Avatar billede mikkerbj Nybegynder
23. juni 2008 - 21:09 Der er 23 kommentarer

webadresse ud fra ipadresse

hvis jeg nu har en ipadresse ud fra en logfil fra min router, kan jeg så på nogen måde finde ud af hvilken hjemmeside den tilhører?
kan man søge webadressen ud fra ipadressen???
Avatar billede leif Seniormester
23. juni 2008 - 21:37 #1
1 IP adresse kan indeholde flere websider
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
23. juni 2008 - 21:43 #2
ok kan man så ikke ud fra den finde hovedsiden??
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juni 2008 - 21:45 #3
åbn iexplore, indtast ipadressen --> hit enter
se hvad der komer frem
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
23. juni 2008 - 21:48 #4
det har jeg forsøgt, men den kan ikke altid åbne noget? nogle gange kan den andre gange sker der ikke noget!
Avatar billede frand Nybegynder
23. juni 2008 - 21:48 #5
Hvis webserveren hoster flere sites, kan du reelt ikke vide hvilket site det drejer sig om, hvis den eneste information du har er ip adressen.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juni 2008 - 22:08 #6
er du overhovedet sikker på at der er en hjemmeside bag ved den ip?
du kan jo prøve at slå ip adressen op her:
http://www.dnsstuff.com

kig under free tools
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juni 2008 - 22:20 #7
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
24. juni 2008 - 20:41 #8
hvis jeg prøver på de overnævnte så kan man desværre ikke se domæne navnet! Jeg har prøvet at tage nogle forskellige ipadresser fra log'en og skrevet dem i adresselinien, og nogle kommer internet explorer åbne og andre kan den ikke!
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2008 - 20:54 #9
Fordi de står i din log er ikke ens betydende med at der findes en Hjemmeside på IPadressen.

Og som sagt før, 1 IP kan indeholde flere Websider/Domænenavne
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. juni 2008 - 20:58 #10
kom med et eksempel, en af de ip adresser fra din log
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
24. juni 2008 - 22:35 #11
81.19.239.229 her er en tilfældig!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juni 2008 - 22:39 #12
C:\>nslookup cluster.chart.dk
Server:  xxxxxxxxxxxx
Address:  xxxxxxxxxxxxxx

Non-authoritative answer:
Name:    cluster.chart.dk
Address:  81.19.239.229
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
24. juni 2008 - 22:44 #13
her er en mere 195.215.37.33
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juni 2008 - 22:50 #14
Prøv
  nslookup 195.215.37.33

Åbenbart akamai - så det er et (stort) firma, der har lejet sig ind hos akamais verdensomspændende netværk. Ikke til at sige hvilket ud fra ip-adressen.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. juni 2008 - 23:01 #15
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
25. juni 2008 - 19:50 #16
det jeg søger er at hvis man har ipadressen kan man så ikke finde frem til det domain navn man skal skrive i adresselinjen? F.eks ip adressen er: xxx.xxx.xx.xx = www.etellerandet.dk!
Avatar billede leif Seniormester
25. juni 2008 - 20:50 #17
Fx. kan både www.domain1.dk og www.domain2.dk pege på sammen IP adresse
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
25. juni 2008 - 21:01 #18
ok men hvorfor kan man så ikke åbne alle sider ved at taste ipadressen ind i adresselinien?
Avatar billede frand Nybegynder
26. juni 2008 - 00:07 #19
fordi webserveren ved ikke hvad du tænker, når du kun skriver ip adressen. Du er nødt til at sende mere information med, når den hoster flere domæner på samme ip: navnet på domænet.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
26. juni 2008 - 00:07 #20
det du har fat i er webhoteller, de kan jo indeholde hundredevis af hjemmesider på den samme ip.
mange af dem har en slags forside man får frem hvis man indtaster ipadressen, men ikke alle

og så er det jo heller ikke sikkert at alle siderne kører på port 80

det der sker når du prøver at se en hjemmesidde er dette:
først skriver du adressen i din browser, f.eks http://forum.networktechs.com
det skal jo så omsættes til en ip så den ved hvor i verden den skal finde siden. så den spørger dnsserveren: Hvor finder jeg forum.networktechs.com ? og den får så svar tilbage at den befinder sig på ip nr. 66.90.77.157
så kan din browser sende en forespørgsel til den ip: hej server på ip nr. 66.90.77.157, jeg vil gerne se hjemmesiden der hedder http://forum.networktechs.com

så kigger serveren lige efter om siden findes (det sker jo at folk får lavet en fejl i dns opsætningen) og sender siden du bad om til dig (vi angav ingen side så den sender standardsiden hvis den findes (tit index.htm eller default.htm))
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
03. juli 2008 - 19:49 #21
ok men det ser ikke ud til at det jeg gerne ville kunne lade sog gøre :-(

men Cool m f skal da have sine point!
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
03. juli 2008 - 19:58 #22
men hvordan er det lige man gør???
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juli 2008 - 20:30 #23
tja, man ber om et svar, men lad os springe videre til det næste jeg så ville skrive:
nope, ingen points til mig, ellers tak

MVH
  COOL_M_F