Avatar billede mussepower5 Nybegynder
23. juni 2008 - 15:22 Der er 2 kommentarer

keyboard problem

Hej eksperter...

Jeg er stødt på et problem.
Jeg kan ikke finde ud af at få sådan at når jeg tykker på mit keyboard at der så sker noget i mit program. Jeg har prøvet og det ser noget i stil sådan er ud ( eksempel ):
#include <iostream>

using namespace std;

static void hej(){
    cout << "hej" << endl;
}

int main(){
    install_keyboard();
    if(key[KEY_UP]){
    hej();
    }

    system("pause");
}

men jeg får fejl ved de her to:
    install_keyboard();
    if(key[KEY_UP])

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. juni 2008 - 20:45 #1
Det lader til at install_keyboard er en allegro funktion, ikke en standard C eller C++ funktion.
Så for at bruge den skal du downloade (og installere) allegro, og du skal inkluderer headeren samt linke til biblioteket.

Hvis det er til windows er det nok bedre at inkludere windows.h og bruge GetAsyncKeyState:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms646293.aspx
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
24. juni 2008 - 15:17 #2
tak for hjælpen.. du kan læggeet svar hvis du vil ahvde point :)