Avatar billede Laitings Nybegynder
23. juni 2008 - 13:52 Der er 1 kommentar

sammenlign med næste post i database

Jeg har et recordset fra en accessdatabase.

Set rs2 = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = searchSQL
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("../database/time.mdb") &""
rs2.Open strSQL, strDSN, 1

Til dette recordset bruger jeg en løkke:

Do While Not (rs2.BOF Or rs2.EOF)
Response.Write rs2("blabla")
rs2.Movenext
loop

Mit spørgsmål er så: Er det muligt at lave en forespørgsel på nuværende og næste post i mit recordset før jeg har brugt rs2.Movenext??

Jeg forestiller mig noget i stil med:

Do While Not (rs2.BOF Or rs2.EOF)
  If rs2("blabla") <> rs2("blabla").Movenext then
    Response.Write rs2("blabla")
  end if
rs2.Movenext
loop

Denne kode fungerer ikke, men jeg tror I ved hvad jeg mener?

Håber på hjælp!

-M
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
23. juni 2008 - 14:51 #1
I stedet for at sammenligne, så kan det være du kan sammenligne med den forrige? Og så altid huske den forrige værdi. Hvis du ikke kan gøre dette, så hvis du kalder din sql sætning på følgende måde, kan du bruge MovePrevious:

rs2.Open "SELECT * FROM [tabel]", sDSN,1 , 2
rs2.MovePrevious

Men hvad er det du skal sammenligne? Det vil være meget nemmere (og bedre) hvis du kan formulere en sql-sætning der kan varetage dine behov.