Avatar billede tvh33 Nybegynder
23. juni 2008 - 13:40 Der er 2 kommentarer

Hvordan åbner man en fil med et bestemt program via VB

Hej.
Hvordan åbner jeg en fil med et bestmet program gennem et VB-program? Fx. når jeg trykker på en knap, så åbner den et bestemt videoklip med vlc-player.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
23. juni 2008 - 14:03 #1
'I Modul
Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

'Kaldet:
a = ShellExecute(hwnd, "Open", Sti+filnavn, Sti+filnavn, "", 1)
Avatar billede tvh33 Nybegynder
23. juni 2008 - 16:15 #2
Dette er koden jeg har stående i min Form:

Public Class Form1
    Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        a = ShellExecute(hwnd, "Open", C:\Programmer\VideoLAN\VLC\vlc.exe , C:\cd1.wma, "", 1)
    End Sub

End Class

Den finder en række errors i koden, ved ikke om jeg har misforstået noget.