Avatar billede torotune Nybegynder
23. juni 2008 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sende variabler med til pop-up vindue

Hej,

Hvordan kan man sende variabler fra sine servercontrols med over i et nyt vindue. Linket til det nye vindue med variabler bliver jo genereret på klienten, inden der læses værdien fra mine servercontrols:

Eksempel:

<span onClick="MM_openBrWindow('http://www.url.dk?Navn=<
=TextboxNavn.Text%>','','scrollbars=yes,width=658,height=495')"> Mit Link</span>

I det nye vindue skulle querystringen gerne opsnappe det som der er indtastet i "TextboxNavn". Hvordan kan man komme omkring dette? Håber I forstår.
Avatar billede mikalj Nybegynder
24. juni 2008 - 09:30 #1
Problemet med din nuværende løsning er at den indsætter indholdet af din textbox når siden bliver genereret på serveren, før den sendes til klienten.
dvs. at TextboxNavn.Text højst sandsynligt er tom.

Det du selvfølgelig vil have er indholdet af textboxen i det øjeblik der klikkes på din span. Derfor skal du bruge javascript til at finde dens indhold.

Så din onclick handler bliver til:
MM_openBrWindow('http://www.url.dk?Navn=' + document.getElementById('<% =TextboxNavn.ClientID %>').value,'','scrollbars=yes,width=658,height=495')
Avatar billede torotune Nybegynder
24. juni 2008 - 13:04 #2
Hej. Ok, det var lige det med at få klienten til at forstå hvad der ligger i servercontrols'ne. Det vil dog ikke virke med:

'<% =TextboxNavn.ClientID %>').value

som reference til tekstboxen. Men derimod vil det godt virke hvis jeg skifter det ud med:

document.form1.TextboxNavn.value
Avatar billede mikalj Nybegynder
24. juni 2008 - 17:12 #3
Det er også
  document.getElementById('<% =TextboxNavn.ClientID %>').value
der giver indholdet af tekstfeltet, ikke kun
  '<% =TextboxNavn.ClientID %>').value

Og getElementById er den mest korrekt måde at få fat i en javascript reference til et objekt. Men det vigtigste er vel at det virker
Avatar billede torotune Nybegynder
25. juni 2008 - 08:21 #4
Hej, jeg havde også document.getElementById på, og prøvede at sætte hele fin kode ind med navnet på tekstboksen udskiftet, men den kom med en fejl på at "Et objekt var ventet".

Men ja, hovedsagen er også at det virker, det var også mere forståelsen for hvordan man kunne sende variablerne med clientside, så dit svar er helt sikkert brugbart :-)