Avatar billede leif Seniormester
23. juni 2008 - 09:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

View opdateres ikke

Hej,

Jeg har et underligt problem. Jeg har et view som er tilpasset til Webbrug så derfor er der sat "Treat view contents as HTML", jeg oplever til tider at det ikke er opdateret når jeg går ind på siden selv om der i Header er sat:
"<META HTTP-EQUIV=\"expires\" CONTENT=\"Wed, 20 Feb 2000 08:30:00 GMT\">
<META HTTP-EQUIV=\"Pragma\" CONTENT=\"no-cache\">"

Det er gældende for både IE og FF, den måde jeg bliver nød til at løse det på er at jeg åbner viewet i designer, ændrer lidt og gemmer det, så bliver det opdateret.

Det er ikke altid men kun nogen gange.

Nogen der har en idé til hvad problemet kan være ?

/Leif
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. juni 2008 - 18:29 #1
Hvad er din view selection formula ?
Avatar billede leif Seniormester
23. juni 2008 - 19:35 #2
Min select er:
_name := @Name([Abbreviate]; @UserName );
_doselect := @If(_name = "CMit navn/OUnit/ORG"; requesttype = "mtstatus" & sender = "45xxxxxxxx"; requesttype = "mtstatus");
SELECT _doselect;

Som jeg har fået via: http://exp.dk/spm/834808
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. juni 2008 - 21:02 #3
Du kan ikke bruge @username i selection formula på webviews....Så vidt jeg husker, skal viewet indekseres før ændringer slår igennem. Jeg har selv været der, og den eneste måde at komme udenom det på, er at køre en WQO agent, der sætter readers fields.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. juni 2008 - 21:11 #4
http://www-10.lotus.com/ldd/nd6forum.nsf/55c38d716d632d9b8525689b005ba1c0/16090ff129b5971185256fcd00575a98?OpenDocument

Det er en indeksering der finder sted. Dvs. at hvis der er flere brugere der tilgår viewet, er den den sidste indeksering der vises - altså vises oversigten for den bruger der satte sidste indeksering igang:
http://www-10.lotus.com/ldd/nd6forum.nsf/55c38d716d632d9b8525689b005ba1c0/7f9652a419b4287d85256fcd00576744?OpenDocument
Avatar billede leif Seniormester
23. juni 2008 - 21:39 #5
Dvs. det du siger er at du anbefaler at man hellere laver en Agent eller lign. som sætter nogen Readers eller Author fields ?

Det sjove er at det ser ud til at virke fint så længe jeg er i Notes
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. juni 2008 - 21:52 #6
Ja - du kan ikke bruge @username i selection formula. Ihvertfald ikke på web - (jeg laver ikke så meget klientbaseret).
Jeg har for et par år siden lavet en web-applikation, som kørte på @Username - og alt kørte upåklageligt, indtil jeg testede på 2 brugere ad gangen (dagen før launch, det blev en lang nat :-).
Så der er ingen vej udenom at sætte readers eller authors, desværre.
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2008 - 16:03 #7
Jeg har smidt Readers på i stedet for at det ser ud til at virke meget bedre.

Vil mmmtm smide et svar

/Leif
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. juli 2008 - 21:07 #8
Oki ;-)