Avatar billede mcnovy Nybegynder
23. juni 2008 - 02:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP.net på WebHotel, og Windows Service på egen server

Hej,

som overskriften siger, er der så nogen som har en guide til ovenstående..?

det skulle gerne være at jeg kunne sende noget text afsted til windows servicen, og win servicen så kan sende svar tilbage på at det er modtaget, og behandlet.

på forhånd tak..
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2008 - 02:41 #1
Du vil:

ASP.NET/web hotel--------------------->Windows service/egen server

?

Hvis der er åbnet for indgående port i din firewall og for udgående port i web hotellets
firewall, så er det vel bare at gøre det.

Vælg remoting eller plain sockets efter hvad der passer bedst.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
23. juni 2008 - 02:50 #2
ja, det er korrekt..

Ja, der er jo ingen problemer med at åbne min egen port..
men der er begrænsninger på hvilke porte der er åbne på mit webhotel..

det ligger mere eller mindre i at jeg skal sende og modtage over UDPclient,
på en port der ligger mellem 20000 og 30000.
men mit webhotel har ikke åbnet for den port..
(jeg er ikke sikker på hvilke porte de har åbne - det er Surftown)

Hvis du kan fortælle mig forskellen mellem remoting eller plain sockets..?
jeg er helt grøn hvad lige dette angår, da jeg ikke synes jeg har været så heldig i min søgen omkring det..

så alt hjælp er glædeligt modtaget.. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2008 - 03:05 #3
Både remoting og plain sockets er TCP ikke UDP.

Hvorfor vil dubruge UDP ??

Med plain sockets sender du kun data. Remoting er et lag oven på sockets
hvor du kalder metode på en anden server. Remoting laget sørger så for
at skrive all argumenterne ud på en socket, læse dem i den anden ende, kalde
en metode der og sende retur værdier tilbage på samme måde.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
23. juni 2008 - 03:19 #4
det er et 3 part program jeg skal kommunikere med vha. UDP, men det er det min windows service skal tage sig af..
idet at porten til det program er lukket fra mit webhotel, så jeg bliver nød til at gå den lange vej rundt om, for at kunne det jeg vil..

så hvis jeg forstår dig ret, så vil Plain socket være noget hvor jeg selv skal "decode" den string jeg sender afsted i modtager delen (og omvendt)
hvor at man med remoting ville kunne gøre noget lignende

Remoting _RemoteConnection = new Remoting();
string _RemoteConnRecieved = _RemoteConnection["NavnPaaService"].noget["NavnPaaPublicStringFunktion"];

altså uden at være pernitten..
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2008 - 03:24 #5
Ja - det er ikke langt fra virkeligheden.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2008 - 03:24 #6
Avatar billede mcnovy Nybegynder
25. juni 2008 - 19:32 #7
Hey, sorry ventetiden..

smider du et svar..?? :)

tak for hjælpen..
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2008 - 19:42 #8
kommer her