Avatar billede set Nybegynder
22. juni 2008 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

brug af usemap i en masterpage i asp.net

Hej
Jeg har et problem med usemap i masterpage i visual studio 2008.

Jeg kan ikke få en reel URL når jeg navigerer mellem de enkelte sider.

Dvs.når jeg bruger flg. kode

<asp:Image ID="Image1" runat="server" ImageUrl="~/Images/Safe-ramme_01.png"  usemap="#Map"/>
<map name="Map" id="Map"><area shape="circle" coords="769,24,23" alt="" href="~/Admin/Admin.aspx" /></map>

er stien i area shape ikke rigtig når jeg navigerer rundt mellen siderne.

Meningen er at når man klikker på images skal man komme til en login side uanset fra hvilken side man er på.

Images er transparent idet linket skal ikke være synligt, man skal vide hvor man skal trykke for at komme til den ønskede side.

Jeg forstår ikke hvorfor image kan have den URL uden problemmer, og href i shape som jeg har brugt ikke kan. Den er da opbygget på samme måde.
Håber der nogen der kan hjælpe.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2008 - 22:53 #1
Det er nu ikke på samme måde - din "~" i et <asp:..>-tag skal nok virke, men den "~" du har i et almindeligt HTML-tag ved ASP.NET ikke noget om.

Tag og kig på http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.imagemap.aspx
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2008 - 22:54 #2
"Images er transparent idet linket skal ikke være synligt,"  -  og du ved godt at det ikke giver en tusinde-del af en promille mere sikkerhed? Enhver hacker kan læse din HTML-kildekode.
Avatar billede set Nybegynder
03. juli 2008 - 10:04 #3
tak for tippet.
smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2008 - 10:11 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede set Nybegynder
03. juli 2008 - 10:24 #5
svar