Avatar billede chriller Nybegynder
21. juni 2001 - 19:51 Der er 7 kommentarer

Hvordan henter jeg tekst fra en txt fil???

Jeg sidder og arbejder med Adobe GoLive 5, og er løbet ind i et lille problem! Jeg vil gerne have at siden skal hente noget tekst fra en txt fil, og sætte den ind det valgte sted. Hvis du/i ved hvordan man gør, så skriv et svar, gerne i detaljer.

Chriller
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
21. juni 2001 - 19:56 #1
I dit dokument skriver du <!--#include file=\"din_fil.html\"--> hvor teksten skal placeres. Så åbner du notesblokken og skriver din tekst du skal blot huske at gemme den som din_tekst.html

Du kan også kalde dem *.txt men det er der ingen grund til da det kan forhindre enkelte browsere i at vise teksten, med endelsen html er du helt sikker
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
21. juni 2001 - 19:57 #2
sludder teksten skal selvfølegelig også hedder din_fil.html, men det havde du sikkert regnet ud...
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
21. juni 2001 - 20:00 #3
Det kan også laves med asp med det er væsentligt mere advanceret. Du skal i øvrigt gemmer filen som indeholder include sætningen med endelsen *.shtml (serverside include)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
21. juni 2001 - 20:08 #4
Og for du ikke går helt galt i byen med dit shtml, så se:
http://www.html.dk/tutorials/ssi/ - Der skal du nok lære lidt :-}!

Mvh - Casper S
www.enter-s.dk
Avatar billede fomse Nybegynder
21. juni 2001 - 23:03 #5
Hvad med denne?

<IFRAME src=\"dintekst.txt\"
width=\"500\" height=\"500\" frameborder=\"0\">
I\'m sorry but your browser doesn\'t support the IFRAME element.
</IFRAME>

VIrker dog kun i IE og NS6

Fomse:-)
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
21. juni 2001 - 23:30 #6
Vi kan jo også prøve med noget PHP, det kræver dog at du har PHP-understøttelse på din server.
Hvis du vælger denne løsning skal din fil istedet for .htm(l) hedde .php eller .phtml .

Her er et lille kode eksempel:

<?php
readfile(\"dintekstfil.php\");
?>

her er lidt dokumentation på readfile-kommandoen: http://www.php.net/manual/en/function.readfile.php
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
21. juni 2001 - 23:31 #7
Ups koden skulle have været
<?php
readfile(\"dintekstfil.txt\");
?>

Er sgu for vant til at bruge include()