Avatar billede lordnelson Seniormester
22. juni 2008 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formatere en dato fra et tekst felt

Hej har en dato i et tekst felt
ville gerne have den kunne finde datoer < end dags dato , grundet div. ting og sager er det en Mysql jeg bruger, har opgivet at bruge DATE i mysql , kan godt i MSSQL - ACCESS men i MYSQL vender den lige datoen hvergang derfor har jeg lagt datoen i et tekst felt , men så er der lige formatering af denne så den kan finde dem der er mindre end dagsdato i MYSQL Curdate()
Avatar billede crazy_dane Nybegynder
22. juni 2008 - 10:52 #1
Problemet er sikkert at det laver datoen om til engelst yyyy-mm-dd og du søger dd-mm-yyyy

Prøv evt. at lave om til datofelt igen i mysql og brug denne dato funktion...

SQL eks.
SELECT xxx FROM xxx WHERE T1.FELT = '" & ConvertDate(dato? ,0) & "' ,lang datotid
SELECT xxx FROM xxx WHERE T1.FELT = '" & ConvertDate(dato? ,1) & "'  kort datotid

---------------------------------------------------

' 0 = Returnerer dato og tid
' 1 = Returnerer kun dato
' 2 = Returnerer kun Dansk dato

Dim OutDate
Dim OutTime
Dim strOut
Function ConvertDate(dtmDate,intFormat)

if dtmDate = "" then
strOut = "Første login"

else

OutDate = DatePart("yyyy", dtmDate) & "-" & DatePart("m", dtmDate) & "-" & DatePart("d", dtmDate)
OutTime = DatePart("h", dtmDate) & ":" & DatePart("n", dtmDate) & ":" & DatePart("s", dtmDate)

If intFormat = 0 Then
    strOut = OutDate & " " & OutTime
ElseIf intFormat = 1 Then
    strOut = OutDate
ElseIf intFormat = 2 Then
    strOut =  DatePart("d", dtmDate) & "-" & DatePart("m", dtmDate) & "-" & DatePart("yyyy", dtmDate)
End If

end if

ConvertDate = strOut
End Function
Avatar billede crazy_dane Nybegynder
22. juni 2008 - 10:58 #2
Ups fik sneget sig en hovsa ind... sådan bruger jeg det selv ....

' 0 = Returnerer dato og tid
' 1 = Returnerer kun dato
' 2 = Returnerer kun Dansk dato

Dim OutDate
Dim OutTime
Dim strOut
Function ConvertDate(dtmDate,intFormat)

if isdate(dtmDate) = false then
strOut = ""
' hvis ikke dato så afslut funktion
exit function
else

OutDate = DatePart("yyyy", dtmDate) & "-" & DatePart("m", dtmDate) & "-" & DatePart("d", dtmDate)
OutTime = DatePart("h", dtmDate) & ":" & DatePart("n", dtmDate) & ":" & DatePart("s", dtmDate)

If intFormat = 0 Then
    strOut = OutDate & " " & OutTime
ElseIf intFormat = 1 Then
    strOut = OutDate
ElseIf intFormat = 2 Then
    strOut =  DatePart("d", dtmDate) & "-" & DatePart("m", dtmDate) & "-" & DatePart("yyyy", dtmDate)
End If

end if

ConvertDate = strOut
End Function
Avatar billede lordnelson Seniormester
22. juni 2008 - 15:20 #3
Thanks