Avatar billede genvej Nybegynder
22. juni 2008 - 08:39 Der er 4 kommentarer

harddisk får min pc til at fryse

Hej..

Jeg har en pc med et bundkort 939dual-vsta bundkort. Når jeg bruger et program der ligger på min sata harddisk fryser hele pc'en. Min gamle ide harddisk er ikke noget problem. Jeg troede det var harddisken det var galt med så jeg købte en ny, som dog havde samme problem. Jeg havde samme problem for nogle år siden men det løste sig pludseligt. Problemet er så kommet igen efter jeg har formatteret min maskine... umiddelbart lyder det for mig som et driver problem, men jeg har installeret samtlige fra producenten af bundkortet og xp er helt i front med sp3.. nogen der har en ide?
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juni 2008 - 09:12 #1
Prøv at gå i BIOS og se om der er noget der AHCI under menuen "Advanced" hvis der er så prøv at disable den.
Avatar billede genvej Nybegynder
22. juni 2008 - 12:26 #2
det er der desværre ikke
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2008 - 13:48 #3
Har du kørt en chkdsk på den harddisk der har problemet?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
23. juni 2008 - 13:19 #4
Hvis du har en masse USB udstyr sat til...kan det også være at din strømforsygning er for lille.