Avatar billede egebos Nybegynder
21. juni 2008 - 20:36 Der er 3 kommentarer

Ajax funktion der opdaterer chat

Jeg skal bruge en ajax kode som skal være nogenlunde sådan:

funktion update(){
Hent oplysninger fra MySQL database via php.
Udskriv resultater
setTimeout(update(),4000);
}

Og hvert eneste gang funktionen bliver udført bliver der hentet data. Der skal hentes data hver 4 sek.
Det skal bruges til en chat :)
Er ny indenfor AJAX og har ikke helt forstået hvordan kodingen foregår endnu.

HJÆLP!
Tak på forhånd.
Avatar billede olebole Juniormester
22. juni 2008 - 17:43 #1
<ole>

Vær ikke ked af det. Skal man tro, det man ser på WWW, er der ikke ret mange, der har fundet ud af, hvad Ajax er - eller hvordan det kodes  =)

For at kode Ajax kræves, at man er _rigtig_ stærk i HTML, DOM og JavaScript. Du kan til en begyndelse kikke på eksemplerne i denne tråd:
    http://www.eksperten.dk/spm/817625

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
22. juni 2008 - 17:44 #2
- og er det ikke noget, du selv kan kode, må du nok regne med at skulle til lommerne for en ordentlig Ajax-chat
Avatar billede uggi16 Nybegynder
23. juni 2008 - 22:39 #3
https://blueimp.net/ajax/ se evt. lidt på den her...