Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. juni 2008 - 23:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

CHKDSK efter hver genstart.

Hver gang jeg starter pc'en op vil den køre CHKDSK, men det fortæller mig ikke at den finder nogen fejl når den får lov at køre det.
Computeren er blevet slukket på den "hårde" måde et par gange, fordi jeg har haft problemer med min monitor som pludselig gik ud.

Men hvordan finder jeg ud af hvad problemet er så jeg kan rette det? Jeg har ladet CHKDSK køre mange gange men det hjælper åbenbart ikke.
Avatar billede haverslev Novice
21. juni 2008 - 00:35 #1
Avatar billede agerkvist Nybegynder
21. juni 2008 - 02:33 #2
Det hjælper desværre ikke. CHKDSK har lige kørt i godt halvanden til to timer for så at genstarte computeren og køre chkdsk igen. Computeren kører fint hvis man springer chkdsk over, men jeg tror mit c drev er mærket som "dirty" efter at computeren har været lukket ned forkert - altså ved strømsvigt.

Hvordan pokker fikser jeg det? jeg er virkelig desperat.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2008 - 07:00 #3
Du bliver nok nød til at lave en reparer, boot op på din XP skive og følg vejledningen her.  http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2008 - 07:51 #4
Har du mere end 1 partition på disken??
Avatar billede klaudi Ekspert
21. juni 2008 - 09:45 #5
Avatar billede agerkvist Nybegynder
24. juni 2008 - 17:26 #6
Jeg har prøvet at disable chkdsk, det virker desværre ikke. Og ja jeg har flere partitioner på disken. Den der bliver scannet er min windows partition, c:.
Jeg har ikke noget XP disk, det er en HP maskine med et "recovery" drev eller noget. Har prøvet at installere windows oven i, men det virkede heller ikke.
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2008 - 20:52 #7
Kender du harddisk fabrikatet, så prøv at høre en harddisk tjek med et af følgende:
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm        (IBM/Hitachi)
http://193.128.183.41/home/v3__product.asp?pid=468&inf=swr&wg=13  (fujitsu)
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/  (Seagate/Maxtor)
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/shdiag.htm  (Samsung)
http://support.wdc.com/download/  (Western Digital)

Kører du med FAT partitioner ?

Hvis ja, så prøv at convertere dit c-drev til NTFS, du mister ikke noget data osv. ved det.
Men du kan IKKE ændre tilbaget til FAT efterfølgende.
Hvis du vil have FAT filsys. igen, efter at have converteret, så kan det KUN gøres ved nyinstallation eller ved brug af 3 parts program, som evt. kan fejle.

For at convertere:
Klik på start, klik på KØR
Sriv følgende i feltet: convert c: /fs:ntfs    (husk mellemrum) + tryk OK
Avatar billede haverslev Novice
29. juni 2008 - 08:22 #8
Avatar billede agerkvist Nybegynder
03. juli 2008 - 22:18 #9
Hov, jeg var overbevist om at jeg havde svaret dig haverslev :)

Mine drev er begge ntfs, undtagen HP recovery drevet som er fat32. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget med diagnosticerings værktøjerne.

Det nemmeste er nok bare at formattere drevet og starte helt forfra.
Avatar billede haverslev Novice
05. juli 2008 - 08:08 #10
Har du scannet alle dine drev ? - altså ikke blot dit C-drev
Gå i denne computer, H-klik på dine drev, klik på Egenskaber, klik på faneblad Funktioner, klik på kanppen Undersøg nu, sæt flueben i begge felter og tryk start
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. oktober 2008 - 11:05 #11
Valgte fuld geninstallation da intet virkede
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. oktober 2008 - 11:06 #12
Endte med at geninstallere, intet andet virkede
Avatar billede nva Praktikant
20. oktober 2008 - 11:07 #13
Jeg havde samme problem på en gammel pc efter at have installeret SP3. Da SP3 efter diverse forskellige forsøg blev fjernet var problemet væk.
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2008 - 11:26 #14
agerkvist - lukker du så spørgsmålet ?
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. oktober 2008 - 11:39 #15
Bah, troede det var ordnet - min computer driller lidt, men det kan du vel næsten se på min dobbelt post :P
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2008 - 12:23 #16
Næ du har ikke lukket endnu :-)

http://expfaq.dk/luk_spm#luk_spm
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. oktober 2008 - 13:00 #17
...jeg prøver lige igen.