Avatar billede foldager Novice
20. juni 2008 - 09:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Print rapportfilter

Jeg har en rapport der henter et filter fra en form.
Når formularen er filtreret (det er den ikke altid) bliver rapporten det også.

Jeg vil gerne printe selve filteret med småt på rapporten, så man kan se kriterierne for rapportens indhold.

Hvordan gør man det smartest?
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2008 - 09:11 #1
Du kna vel lave en underrapport og i denne hente dit kriteriefelt ind ved et ubundet felt og give det formularens felt som postkilde.
Avatar billede fdata Forsker
20. juni 2008 - 10:55 #2
Kan man ikke lave det enklere:
I rapportens VedFormtering hændelse: Me.Tekstboks1=Me.Filter
(ikke testet - bare en indskyldelse)
Avatar billede fdata Forsker
20. juni 2008 - 10:56 #3
VedFormtering = VedFormatering
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. juni 2008 - 11:02 #4
Hvis du har lavet det som et 'rigtigt' rapportfilter (ikke som queryparametre) så lav en label på rapporten og skriv på OnOpen eventen Me.lblFilter.Caption = Me.Filter
Det burde give dig det du ønsker.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. juni 2008 - 11:03 #5
Ja der kom fdata mig i forkøbet :-) jeg havde skrevet teksten men ventede med at trykke til jeg havde testet :-)
Avatar billede foldager Novice
21. juni 2008 - 13:02 #6
Tak for de hurtige tips (også til fdata).
Avatar billede fdata Forsker
21. juni 2008 - 19:44 #7
Velbekomme  ;o)