Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 17:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

omdøbe en tabel

Hej,
jeg er ved at slette alle tabeller i en database, men kan ikke lov til at slette to stk (font-size og font-family) ..... nogen idè eller kan jeg omdøbe dem?

for en god ordens skyld er PHP en by i rusland - så venligst skær det ud i pap :)
Lotten
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2008 - 18:09 #1
Hvordan slette ?
Via et script eller via phpmyadmin ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2008 - 18:13 #2
Du kan evt. prøve dette script:

<?php
$link = mysql_connect('HOST', 'USER', 'PASS');
if (!$link) {
    die('Not connected : ' . mysql_error());
}

$db_selected = mysql_select_db('DATABASE', $link);
if (!$db_selected) {
    die ('Can\'t use DATABASE : ' . mysql_error());
}

$result = mysql_query("DROP TABLE IF EXISTS `font-size`, `font-family`");

?>

Husk at udfyld:
HOST, USER, PASS og DATABASE
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 18:46 #3
jeg sidder i phpmyadmin og sletter tabeller under fanen SQL ... bruger drop table xxx men den vil ikke slette de sidste to tabeller

så det skal være noget jeg kan skrive ind i feltet SQL - sorry dårlig oplysning, men som sagt så har ikke opfundet den dybe PHPtallerken ;)
Avatar billede w13 Novice
19. juni 2008 - 18:56 #4
Prøv, som Jakobdo foreslår, at sætte ` omkring font-size og font-family.
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 19:07 #5
jeg har fået løsning andet sted, så jeg lukker her.
tak for at I svarede :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2008 - 19:25 #6
Jamen selv tak for hjælpen...