Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 17:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Slette alle tabeller i en database

Hej,
er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal skrive i SQL (feltet) for at få slettet alle databaser
..... skal lige siges, jeg ved ikke en klap om PHP :) men har fået en fil.sql jeg skal have importeret i databasen og den kloge (som desværre har fri) siger, at jeg skal slette alle tabeller før jeg kan 'importere'

lotten :)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. juni 2008 - 17:28 #1
hvis du ønsker at slette en tabel i sql, skriver du bare drop table tabelnavn
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 17:40 #2
er det det eneste jeg skal paste ind i det store felt under fanen sql?

altså fx drop table archives?

sorry, men når det kommer til php er jeg mega fatsvag ;)
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 17:42 #3
du er dagens supermand :) så du får lige 200 p og en kæmpekrammer ;) ....smider du  lige et svar
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 17:43 #4
ps, kan jeg slette flere tabeller på en gang?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2008 - 18:14 #5
Du kan bruge DROP TABLE tabel1,tabel2,tabel3 osv...
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 18:47 #6
tak :)
ved du hvor jeg ikke kan slette tabellen font-size ..... har det noget med bindestregen at gøre? :)
Avatar billede w13 Novice
19. juni 2008 - 18:52 #7
Det lyder sandsynligt. Måske hvis du skriver ´ omkring navnet?
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 18:56 #8
drop table 'font-size' .... virker ikke

Kan jeg ikke omdøbe tabellen - ville det hjælpe?
Avatar billede w13 Novice
19. juni 2008 - 18:56 #9
Ikke ' men ` :)
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 18:59 #10
jamen du er jo bare fantastisk .... du har lige reddet mig fra to timers hovedpine og løse hårtotter ;)

Husk lige at sende et svar :)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. juni 2008 - 18:59 #11
Hvis det var mig der skulle smide svar, så kommer det her :)
Ja det er altid fodt at putte ´ omkring dine tabel-/kolonne-navne..
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 19:05 #12
jeg havde egentlig ikke set at der var kommet en xtra hjælper - men du skal i al fald havde dine 200p, for du har svaret på det oprindelige spørgsmål :)

til w13 jeg opretter et nyt spørgsmål jeg kalder 'tabel w13' - vil du ikke lægge et svar der, så du opså får points :)

men i al fald tusind tak til jer begge :)
lotten
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
19. juni 2008 - 19:14 #13
Skulle det være en anden gang :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2008 - 19:19 #14
`` omkring tabel og felt navne er en meget skidt ide. Det giver masser af ekstra arbejde
den dag der skal porteres til en anden database en MySQL. Det er meget bedre at vaelge
nogle navne som ikke har behov for ``.
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
19. juni 2008 - 19:35 #15
arne_v - måske en skidt idé generelt, hvad ved jeg ;) men det løste i al fald mit problem med at slette tabeller

soerenlyn - det kan sagtens være ;)