Avatar billede 123maka Nybegynder
19. juni 2008 - 16:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Agere webbrowser og samle information

Jeg har et problem, jeg skal kunne sende et par POST-variabler til en hjemmeside, kunne lave en session, og kunne fetche nogle tal fra en hjemmeside.

Findes der libraries til dette, eller skal man selv ud i noget?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2008 - 18:20 #1
Klasserne WebClient og HttpWebRequest kan begge bruges til formaalet.
Avatar billede 123maka Nybegynder
20. juni 2008 - 02:49 #2
Har fundet noget her på Eksperten hvor du var med her http://www.eksperten.dk/spm/806601 .

Jeg bruger nu følgende kode:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

using System.Net;
using System.IO;

namespace ExtremeTravian
{
    public partial class MainForm : Form
    {
        public MainForm()
        {
            InitializeComponent();

            CookieContainer realSession = new CookieContainer();
            //string login = getHTML("http://travian.dk", realSession);
        }

        public String getHTML(string url, string fields, CookieContainer session)
        {
            HttpWebRequest wr = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(url);
            wr.CookieContainer = session;
            wr.Method = "POST";
            wr.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded";

            !StreamWriter post = new StreamWriter(wr.GetRequestStream());
            !post.Write(fields);
            !post.Close();

            string html = (new StreamReader(wr.GetResponse().GetResponseStream())).ReadToEnd();
            return html;
        }

Hvis vi kigger i den anden tråd så synes jeg ærlig talt fields er noget forvirrende. Kan du forklare dem? Kan man forme dem på en nemmere måde? Måske bare smide et array ind?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2008 - 04:11 #3
Hvis formen har to felter f1 og f2 hvor du taster værdierne val1 og val2, så skal
du sende f1=val1&f2=val2 !

Det er såmænd ikke så svært.

Hvis siden er lavet i ASP.NET er det tricky p.g.a. ASP.NET viewstate etc., men
PHP og JSP er meget nemt at logge ind på.
Avatar billede 123maka Nybegynder
22. juni 2008 - 17:15 #4
Det virker !

Opretter du svar? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2008 - 18:12 #5
svar