Avatar billede hlnviv Juniormester
19. juni 2008 - 13:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kriterier i en forspørgsel

Hej Eksperter
I en forspørgsel skriver man "æbler" ud for kriterier hvis man kun vil have æbler frem, hvis du man vil se alt andet en æbler så det hele bliver vist på nær ælber hvordan skriver man det så.

På forhånd tak for den altid gode hjælp her inde
Avatar billede jensen363 Forsker
19. juni 2008 - 14:01 #1
Not Like "æbler"
Avatar billede mugs Novice
19. juni 2008 - 14:01 #2
Not like
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. juni 2008 - 12:32 #3
er stadig ved at finde ud af hvad den gør måske i kan hjælpe
jeg har 840 poster når jeg skriver "kasseret" så finder den 20 poster
når jeg skriver Not like "kasseret" så finder den 769 poster ???
efter min mening skulle den så finde 820 poster
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. juni 2008 - 12:36 #4
når nu har jeg fundet du af det når jeg skriver Not like "kasseret"
så tager den heller ikke dem med der er tomme hvordan får jeg den så til det
altså alle poster på nær "kasseret" skal vises også de poster hvor feltet er tom
Avatar billede kabbak Professor
20. juni 2008 - 12:44 #5
under der hvor du skriver
Not like "kasseret"

skriv like null
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. juni 2008 - 12:48 #6
Kan heller ikke få den til at lave Not Like på to kriterier, hvis jeg skriver Not Like "Kasseret" og ud fra eller skriver Not Like "Bortkommet" så bliver "Kasseret" også vist
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. juni 2008 - 12:51 #7
hvis du mener ud fra eller at jeg skal skrive like null
så virker det ikke de tomme kommer ikke med
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. juni 2008 - 13:34 #8
Kommentar: kabbak

Virker det skal være Is null
Avatar billede kabbak Professor
20. juni 2008 - 13:56 #9
det er jo lige med at huske, virker det nu ??
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. juni 2008 - 18:34 #10
ja det virker nu