Avatar billede bongii Nybegynder
18. juni 2008 - 15:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente data ud fra en xml

Jeg skal ScreenSize ud fra denne xml:
http://nds.nokia.com/uaprof/N6100r100.xml

Jeg har prøvet alt muligt, men det virker ikke.

XML filen indenholder rdf: og prf: og jeg ved ikke hvordan jeg skal navigere i det.

Min kode er som følger:

Set objXml = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.6.0")
objXml.Open "GET", "http://nds.nokia.com/uaprof/N6100r100.xml", False
objXml.Send
Set objCatalog = objXml.responseXML
Set objAuthor = objCatalog.selectSingleNode("//rdf/Description ID='Profile'/component/rdf:Description ID='HardwarePlatform'/ScreenSize")
strOutput =  objAuthor.Text
Set objXml = Nothing
Set objCatalog = Nothing
Set objAuthor = Nothing
response.Write strOutput

Det er denne streng jeg ikek kan få til at passe:
Set objAuthor = objCatalog.selectSingleNode("//rdf/Description ID='Profile'/component/rdf:Description ID='HardwarePlatform'/ScreenSize")

Er der en der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2008 - 20:59 #1
Den XPath du gerne vil lave skal se sådan ud:

/rdf:RDF/rdf:Description[@rdf:ID='Profile']/prf:component/rdf:Description[@rdf:ID='HardwarePlatform']/prf:ScreenSize

- men der er nok lige lidt bøvl med VB(.NET?) omkring hvordan du fortæller den hvad de to prefixes (rdf: og prf:) der bruges peger på (tror ikke den ved det automatisk).

/CS
Avatar billede bongii Nybegynder
19. juni 2008 - 09:03 #2
Jeg får denne fejl:

"Der refereres til et ikke-erklæret navneområdepræfiks: 'rdf'."
Avatar billede bongii Nybegynder
19. juni 2008 - 09:06 #3
jeg bruger asp vb.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2008 - 05:19 #4
<%
Set objHttp = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.6.0")
objHttp.Open "GET", "http://nds.nokia.com/uaprof/N6100r100.xml", False
objHttp.Send
Set objXml = Server.CreateObject("Msxml2.DOMDocument.6.0")
objXml.Async = false
objXml.LoadXML objHttp.responseXML.xml
objXml.setProperty "SelectionNamespaces", "xmlns:rdf='http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#' xmlns:prf='http://www.openmobilealliance.org/tech/profiles/UAPROF/ccppschema-20021212#'"
Set objScreenSize = objXml.selectSingleNode("/rdf:RDF/rdf:Description[@rdf:ID='Profile']/prf:component/rdf:Description[@rdf:ID='HardwarePlatform']/prf:ScreenSize")
strOutput =  objScreenSize.Text
Set objScreenSize = Nothing
Set objXml = Nothing
Set objHttp = Nothing
response.Write strOutput
%>
Avatar billede bongii Nybegynder
24. juni 2008 - 13:59 #5
Det virker Arne, smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2008 - 14:54 #6
kommer her