Avatar billede andersbl Nybegynder
18. juni 2008 - 14:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente data fra en tabel til en anden?

Hej Eksperter
Jeg er støt på det samme problem flere gange nu, så tænkte jeg ville spørge jer til råds.

Vi har en SharePoint 2003 intranet side. Der er vi en masse informationer tastet ind. Det er sådan med de linkedtable at man ikke kan ændre i data’en. Jeg ønsker at kopierer have data’en så jeg kan redigerer i den, men samtidigt at den kan blive opdateret. Har været lidt ude i at der måske skal oprettes en ny tabel, men så kan jeg ikke smide noget af informationen over i den nye tabel. Da den på en måde er beskyttet. Så søger en linkedtable som jeg kan redigere i som hvilken som helst anden data.

-    Skal tilføjes at jeg har været på begynder kursus og lavet en smule i Access, men er som om når jeg kigger på eksperten.dk at jeg mangler en elle anden grund viden. Kan ikke engang finde ud af at lave en tekstboks hvor man kan udfylde og data’en kommer ind på arket, uden at benytte mig af Autoformular 

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
18. juni 2008 - 15:07 #1
Han intet forstand på SharePoint, men siden du spørger i Access kategorien, vil jeg svare i denne.

Når du ikke kan ændre i dine data, skyldes det sædvanligvis, at relationerne er forkerte. Dermed kan data ikke redigeres, og db er vel på det nærmeste ubrugelig. At oprette en 3. tabel kan muligvis løøse problemet på kort sigt. Men det gør ikke db's opbygning korrekt alene af den stunf, ar når du kopierer fra een tabel til en anden, får du redundante (gentagne) data, som absoklut skal undgås.

Du skal derfor prøve at se på dine relationer og ændre disse, så data kan redigeres. Prøv at oprette forespørgsler og kontroller, at disse kan redigeres. Kan de det, kan formularerne også.
Avatar billede andersbl Nybegynder
18. juni 2008 - 15:19 #2
Der er ingen ralationer, så kan ikke ændres. Hmm... Man kan sige at SharePoint bare er en mulighed for at lave en linked tabel. Der kan heller ikke laves nogle funktions dygtige relationer, jeg har ihvert fald ikke haft held med det.