Avatar billede diensdal Nybegynder
18. juni 2008 - 12:17 Der er 4 kommentarer

INSERT tilsammen med SUBSELECT

Jeg skal tilføje en del records til en database.

Jeg ønsker at bruge en subselect i forbindelsen med inserten problemet er dog at jeg ud over subselect skal give hvert felt to statiske værdier.

Dette jeg prøvede var at forme sql statment således

INSERT INTO TABLE_X VALUES(A, B, C, D) ((SELECT A, B FROM TABLE_X ....), C, D)

Hvor C og D er statiske værdier.

Men dette fejler og jeg ved ikke hvordan jeg ellers burde løse dette.

Her er den fulde sql:

INSERT INTO mailque (name, mail, mail_id, sent)
((SELECT users.personname, users.email
FROM users
INNER JOIN userinterests ON users.id = userinterests.user_id
INNER JOIN users_mailtypes ON users.id = users_mailtypes.user_id
WHERE interest_id IN (10,11,12,18,20,21,22,23,24,25,26)
AND education_id IN (1,4,5,11,12,13,14)
AND mailtype_id = 2
GROUP BY email), 24, 0)

Jeg ville være taknemmelig for et hvert svar.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
18. juni 2008 - 12:25 #1
formen er:

INSERT INTO TABLE_X (feltnavnA, feltnavnB, feltnavnC, feltnavnD)
SELECT feltnavnA, feltnavnB, constantC, constantD FROM TABLE_X
Avatar billede diensdal Nybegynder
18. juni 2008 - 12:32 #2
Ja det kan jeg godt forstå men jeg har brug for at asigne de sidste to værdier ligeledes til hver record:

GROUP BY email), 24, 0)

Her er C = 24 og D = 0

Er der alternative måder at løse dette på?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
18. juni 2008 - 12:50 #3
du kan sagtens lave en

SELECT felta, feltb, 24, 0 FROM tabelX

er det ikke det du ønsker, eller ??  (
Avatar billede diensdal Nybegynder
18. juni 2008 - 12:54 #4
Du må undskylde meget jeg læste dit første svar ikke omhyggeligt nok. Det virkede :)