Avatar billede jarlq Nybegynder
18. juni 2008 - 12:01 Der er 5 kommentarer

Langsom filnavigation i outlook 2008 ved vedhætning

Goddag

Jeg har for nyligt fået problemer med, at når jeg skal gemme filer fra outlook eller vedhæfte filer til mails, så tager det flere minutter at navigere rundt i mine mapper, hvor filerne skal gemmes/hentes.

Når jeg trykker vedhæft/gem åbnes en dialog boks med teksten 'initialiserer rodmapperne til visning', hvorefter den loader i et par minutter, herefter tager det yderligere et minut hver gang jeg vil se en undermappe.
Er der andre der har haft et lignende problem og ved hvordan de kan løses?

Venlig hilsen
Jarl
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. januar 2009 - 10:45 #1
Samme problem - benytter:
Windows XP, servicepack 3
Outlook 2007 / Office 2007

Startede 21. januar 2009 i mit tilfælde også i andre office programmer
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. januar 2009 - 10:46 #2
Tillader mig også at henvise til denne: http://www.eksperten.dk/spm/814904 - samme problematik (også uden løsning dags dato)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. januar 2009 - 10:50 #3
Løsning der hjalp mig: afbryd forbindelse til netværksdrev der ikke er adgang til (fx pga. manglende netværks forbindelse)

Jeg havde mapped et z:\ til min pc hjemme, og sidder nu på arbejde hvor den ikke kunne finde z:\ - så snart denne var fjernet forsvandt problemet
Avatar billede jenscb Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:44 #4
Jeg har tilsvarende problem i Word 2007. Jeg har lige benyttet sbk's forslag og afbrudt forbindelsen til mit M-drev, som for tiden er nede. Det løste også problemet i mit tilfælde - tak
Avatar billede thomasfreil Nybegynder
05. november 2010 - 11:52 #5
Hej

Jeg har samme problem, dvs. at jeg har mapped et Z\ til min PC derhjemme (en WD discovery).

Men jeg har lige et spørgsmål til jeres løsning, om blot at deaktivere dette drev.

Hvis jeg deaktiverer, løser det rigtigt nok problemet, men så skal jeg jo til at installere og mappe igen, når jeg kommer hjem.
Jeg har sat den op til at den trådløst synkroniserer og tager back-up af min PC, når jeg logger på med min PC derhjemme, så det er vel ikke så smart for mig, at jeg deaktiverer dette drev på min PC. Findes der virkelig ikke en løsning, således at den blot ikke læser dette eksterne drev, når jeg er væk fra hjemmet ????