Avatar billede cort Nybegynder
21. juni 2001 - 14:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tider

Hej,

Jeg har et input felt hvori man kan indtaste et klokkeslæt + plus en dato.
Hvis man requester på klokkesættet fra formen kommer det på formatet eks. 13,3 for kl. 13.30

Hvis man requester på datoen fra formen kommer den på formatet eks. 27-6-2001.

Nu vil jeg gerne lave et check på om den valgte dato og det indtastede klokkesæt er mindre end 48 timer i forhold til now().

Hvordan gøres det???
Avatar billede thb Nybegynder
21. juni 2001 - 14:15 #1
Du skal bruge funktionen: DateDiff

men jeg er på arbejde lige nu og kan desværre ikke tjekke helt præcis hvad der skal stå istedet for d, men jeg stor at det er t for time eller m for minutter
DateDiff(\"d\", \"27-6-2001\", Now)

Jeg tror at det skulle kunne gøre det
Avatar billede respen Nybegynder
21. juni 2001 - 19:10 #2
Hej cort

Jeg er ikke på arbejde idag, så jeg kan godt grave lidt mere i det.

thb\'s svar er korrekt. Du skal blot bruge \"h\" som interval. Ligeledes skal du samle dit klokkeslæt på formen tt:mm:00, som beskrevet nedenfor.

datediff(\"h\", \"20-6-2001 16:00:00\", now())
dette returnere antal timer i intervallet.

Respen
Avatar billede cort Nybegynder
22. juni 2001 - 10:04 #3
Ja så kom det til at se sådan her ud:

\'find antal timer mellem nu og aftalestart
strStartTid = Request.Form(\"start_time\") & \":\" & Request.Form(\"start_minut\") & \":00\"
dtFullDateTime = cdate(strDateForm & \" \" & strStartTid)
DiffDate=datediff(\"h\", now(),dtFullDateTime)

If DiffDate < 48 Then
    Response.Write(\"    <script>\")
    Response.Write(\"        alert(\'Aftaler kan kun rettes hvis der er mere end 48 timer mellem dags dato og aftalestart.\');\")
    Response.Write(\"        history.go(-1);\")
    Response.Write(\"    </script>\")
    response.end
End if