Avatar billede jost Nybegynder
17. juni 2008 - 15:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lav mappe og indsætte i denne

Hej

Jeg har et script der laver en mappe.
Og så skal jeg have et script der kopiere filer fra en mappe til den nye.

Hvad jeg har er:
  if (et eller andet)
      {
mkdir("../bruger/$mappe",0777);
copy ("../bruger/default_bruger/forside.php", "../bruger/$mappe/forside.php");
} else {
    echo "Fejl";
  }

Den vil ikke kopiere filen men gerne lave mappen.

Hvordan får jeg den til kopiere til den nye mappe?

Mvh

Jost
Avatar billede expnet Seniormester
17. juni 2008 - 16:08 #1
Jeg vil så anbefale dig til at køre et tjek om mappen er oprettet og om filen er oprettet.. for ellers vil den blive overskrevet næste gang scriptet køres.

Du skal også lige tjekke på ftp’en om du har skrive rettigheder mappen før bruger ellers skal du fjerne "../"

---------------min kode som jeg har test ved mig selv virker fint her -----------------------------

if (){

        if(!is_dir("../bruger/$mappe")){
            mkdir("../bruger/$mappe",0777);
            echo "Mappen er oprettet: <b>".$mappe."</b><br>";
        }else{
            echo "Mappen finde: <b>".$mappe."</b><br>";
        }
        if(!file_exists("../bruger/".$mappe."/forside.php")){
            copy ("bruger/default_bruger/forside.php", "../bruger/$mappe/forside.php");
            echo "Filen er oprettet i mappen: <b>".$mappe."</b><br>";
        }else{
            echo "Filen findes i mappen: <b>".$mappe."</b><br>";
        }

    } else {
        echo "Fejl ingen bruger skrevet";
    }
Avatar billede expnet Seniormester
17. juni 2008 - 16:10 #2
p.s. hvis du ikke laver et tjek på mkdir laver den en fejl næste gang den køre for så vil den jo sige at mappen findes.
Avatar billede expnet Seniormester
17. juni 2008 - 21:57 #3
hvordan gå det med i spm?
Avatar billede jost Nybegynder
18. juni 2008 - 13:05 #4
Jeg har først fået tid til at kigge på det nu, så jeg vender lige tilbage når jeg har testet :-)
Avatar billede jost Nybegynder
18. juni 2008 - 14:49 #5
Yay, det virker. Smid et svar og få points.
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede expnet Seniormester
18. juni 2008 - 15:01 #6
Velbekommen...