Avatar billede gic2k3 Nybegynder
15. juni 2008 - 23:44 Der er 4 kommentarer

Znote 4200 hjælp igen.

Ja så fik jeg hjælp i den anden tråd til at finde de rigtige drivers til min nye bærbar, men den er der ikke helt alligevel...

Har forsøgt at installere bundle packages, men jeg får en fejl på VGA installation den siger jeg mangler et eller andet??
Skal jeg starte helt forfra med en reinstall af systemet??

Plus er der ikke noget i Wireless mappen, man skal finde den i en speciel mappe på ftp'en.
Den mappe har jeg fundet, men ved ikke hvilket kort der sidder i min...
Py Ha håber I kan hjælpe....
Avatar billede osigaard Nybegynder
16. juni 2008 - 07:56 #1
Er du sikker på, at du har installeret driverne i den rigtige rækkefølge ??
Znote 4200 er jo en udgået model, men dog stadig brugbar, har selv en af slagsen.

Min Znote 4200, er udstyret med Intel Wireless LAN (Intel_Pro_2200_BG_-_54mbit, de seneste drivere til dete netkort er disse:
Intel_2200_WLAN_9.0.4.37.exe og kan hentes her: ftp://ftp.zepto.dk/WirelessLanCards/Intel_Pro_2200_BG_-_54mbit/XP/32Bit/
Jeg vil tro, at din Znote er udstyret med samme nerkort. Hvis det ikke virker, så prøv nogle af de andre trådløse kort, kan altid fjernes igen via tilføj/fjern programmer.

Korrekt installation af drivere til Znote 4200 er, Efter endt installetion af Windows XP, installeres Intel Chipset Driver, derefter Video/VGA Driver, så Audio/Lyd Driver, så FIR/InfraRed, så LAN, hvis windows da ikke selv har fundet LAN-kortet, så MODEM Driver, så PCMCIA Driver, så SD/CardReader Driver, så Easy Button Driver, så evt. Touchpad/muse Driver, så WLAN 802.11 g Drivere og tol slut evt. Bloetooth drivere.
Jeg vil tro det er disse VGA drivere du skal bruge: ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote4200/Drivers/XP/VGA/

Altså sørg for at Intel Chipset Driver, er installeret, inden du prøver at installere andre drivere, er Chipset driverne ikke installeret, opstår der problemer med at få andre drivere til at fungere.
Avatar billede gic2k3 Nybegynder
16. juni 2008 - 20:23 #2
Jeg har nu geninstalleret og startet med chipset er så hoppet til VGA driver og får denne meddelelse..
Installationsprogrammet kunne ikke finde komponenter, der kan være installeret i den aktuelle hardware eller softwarekonfiguration. Kontroller venligst at du har den nødvendige hardware eller software....

Betyder det at det ikke er ATI grafikkort men Nvidia som sidder i maskinen??
Avatar billede gic2k3 Nybegynder
16. juni 2008 - 20:48 #3
Har installeret pc wizard og fundet ud af at det er intel 855GM...

Hmm er det ikke mærkeligt at der ligger ATI i mappen på ftp??
Avatar billede osigaard Nybegynder
16. juni 2008 - 22:08 #4
Nej det er ikke mærkeligt, Din Znote 4200 er garanteret købt med special konfiguration, altså med et intel 855GM..
Som standard var Znote konfigureret med ATI MOBILITY RADION 9600 (M10)(3D Accelerator)