Avatar billede mussepower5 Nybegynder
15. juni 2008 - 20:13 Der er 14 kommentarer

open af ny window

Hej eksperter...

Jeg er begyndt at lære mig selv at lave programmer men er støt i et problem.

Hvordan laver jeg et window som kommer op når jeg starter en fil,
( Det skal kunne være sådan at jeg kan lave knapper på den også, så det kan brugest til noget )

Nogen der kan give en stump code eller har nogle ider til hvordan jeg gør det her best så fyr løs, mangler nemlig det.
PS: Det er notesblock
Avatar billede ejldk Nybegynder
15. juni 2008 - 20:21 #1
må vi få at vide hvad du koder i?
så liver det hele en del nemmere ;)
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
15. juni 2008 - 21:01 #2
Nu må du godt sige det virker dumt^^ men jeg prøver bare med notesblock.
Jeg ved alså ikke vilken fil jeg skal bruge eller hvad koden skal være.. sry, men jeg er ny og vil gerne bruge notepad og ikke alle de prgrammer, some menner de kan lave det for dig.. jeg vil gerne selv prøve lidt :)
15. juni 2008 - 21:31 #3
"notepad" er jo bare det program som KODEN skrives i.
Selve KODEN ka' jo være hvad som helst

C
C++
HTLM
PHP
VBS

osv osv osv ...

Det er det samme som at sige: "Jeg vil gerne skrive på et udenlandsk sprog - jeg vil skrive i notepad - hvor skal jeg begynde?"

-------

Det kommer meget an på dine "baggrund" / forventninger / øvelse / ...
Avatar billede ejldk Nybegynder
16. juni 2008 - 03:03 #4
vi kan jo starte i det simple.
Vil du programmere noget som skal vises på en hjemmeside, eller et program som folk skal downloade?
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
16. juni 2008 - 14:29 #5
jeg ved godt det lyder vært med jeg ved ikke hvad sprog det skal være i ( ikke html og php ) alså det skal være et program jeg selv kan bruge nytte af.. jeg ved ikke hvad jeg skal lave men jeg kunne godt tænke mig at lære det... eksempel: når du tykkerp å programmet så åbner det et window som du så kan vægle noget i ( eksempen et program det kan bygge noget, måske et spil eller sådan ) Ja det jeg vil er bare at lære det :)
Håber ikke det lyder dumt.

Hvad vil i forslå?
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2008 - 14:38 #6
<ole>

En god start ville være, at finde ud af, hvad det er, du præcist ønsker at lave - og hvad det præcist skal kunne.

Så kan du begynde at lede efter et sprog/udviklingsmiljø, der kan det, du ønsker.

Så kan du begynde at lære det pågældende sprog - og her er det nok en god idé at starte med en bog om emnet.

/mvh
</bole>
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
16. juni 2008 - 14:47 #7
hm.. alså jeg har en ide, men alså, det er svært at kunne sige vad den lige skal kunne...

Jeg vil godt lave et program som skal kunne lave spil i 3d. Du skal kunne bevæge dig rundt i spillet som du bygger op inde i et vindue midt iskærmen ( lige som en 3d værden hvor du er et flyvende kamara ) og så skal du kunne placere ting ( objekter ) i et andet vindu og så skal du kunne lave sådan at objekterne kan hvad du nu vil. Derefter skal man kunne spille spillet og kunne gemme det du har alve et eksempel næste dag :)

Noget i den stil...

Men ander ikke hvor jeg skal begynde ( vilket sprog jeg skal bruge )
Avatar billede w13 Novice
16. juni 2008 - 14:52 #8
3D er nok liidt avanceret at starte med - især hvis du kun vil bruge notesblok! Der er nok ikke mange programmører, som laver 3D-programmer uden at bruge et hjælpeprogram til det á la Visual Studio, Delphi, Visual Basic osv.
Disse laver det jo heller ikke for dig, de hjælper dig bare godt på vej. =)
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
16. juni 2008 - 14:58 #9
okay..  men hvor kommer så de Visual Studio, Delphi, Visual Basic osv.
De er vel også skrevet på en måde :)

Alså så ved jeg ikke hvad jeg skal starte med.. fyr løs.. jeg ved det ikke, det var nu mere bare for at lære noget... :)
Avatar billede w13 Novice
16. juni 2008 - 15:03 #10
Du ka' evt. hente Visual Studio her: http://www.microsoft.com/express/download

Jeg ville nok foreslå Visual C# 2008 Express Edition.

Så skal du jo selvfølgelig bruge C#.
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
16. juni 2008 - 15:04 #11
ja... men jeg er er bliver et problem barn :P
fordi når jeg downloader det så kræver den jo det der hedder Silverlight. og det downloader jeg så også, men jeg må ikke installer fordi den siger min browser er forket ( bruger firefox )
Avatar billede w13 Novice
16. juni 2008 - 15:07 #12
Jeg tror da ikke, du skal installere SilverLight. Prøv at rulle lidt ned på siden, så skulle du gerne kunne se nogle bokse med forskellige udgaver af Visual Studio.

Du kan også bare hente C#-udgaven her tror jeg: http://go.microsoft.com/?linkid=7729279
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
16. juni 2008 - 15:12 #13
ah.. okay har fundet ud af hvorfor... mangler en opdatering eller to :P til min com...  men det tager da godt nok lang til for den at finde ud af hvad jeg mangler! Den søger og søger men sker ikke noget...
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2008 - 21:54 #14
Ork, du har såmænd ikke spor travlt! Du skal nok regne med at havde dit spil færdig det første par år  ;o)