Avatar billede jakobj Praktikant
15. juni 2008 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Redelegering af .dk domæne

Hejsa

Jeg har solgt et .dk domæne og vil gerne redelegere det til køber. I gamle dage igangsatte man redelegringen ved at underskrive et stykke papir. Nu får det hele vist nok elektronisk, men jeg ved ikke hvordan?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2008 - 16:48 #1
www.dk-hostmaster.dk kan du logge ind og ændre hvad der skal ændres.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2008 - 16:48 #2
Log ind på http://www.dk-hostmaster.dk/

kan du ikke finde det så skriv redeleger i søgefeltet

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=155
Avatar billede cmoz Praktikant
15. juni 2008 - 17:08 #3
Husk at redelegere bare skifter hvilken DNS servere hoster zonen.

Det du nok vil er at overdrage domænet. Når det er gjort står registrant, fuldmægtigt og betaler til den nye ejer.

Så kan ejeren selv vælge hvilken DNS udbyder der nu skal bruges, når de derefter redeleger.

Hvis den nye ejer har et handle/brugerid ved DK-Hostmaster, så kan du let overdrage det ved at logge ind med dit eksisterende handle, også vælge skifte registrant(og fuldmægtigt og betaler).

Hvis den nye ejer ikke har et handle, er der en formular du kan skrive ud inde på siden som skal underskrives af dig og den nye ejer, også faxes/sendes til DK-Hostmaster.

På dk-hostmaster.dk:

Overdragelse(hvis ny ejer ikke har handle):
Selvbetjening -> Formularer -> Overdragelse

Redelegering:
Teknisk administration -> redeleger
Avatar billede jakobj Praktikant
16. juni 2008 - 01:05 #4
Tak for jeres svar.

Cmoz det er lige nøjagtig det jeg ledte efter. Det er en overdragelse, jeg har brug for, og derfor har jeg ikke tidligere kunnet finde svaret på dk-hostmaster.

Jeg fik vist ikke formuleret mit spørgsmål helt korrekt, så I får alle point.
Avatar billede jakobj Praktikant
16. juni 2008 - 01:08 #5
Er der en måde hvorpå jeg kan give alle 30 point?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2008 - 07:54 #6
Ja du kan forøge point i menuen øverst til venstre - nu behøver du ikke at tage hensyn til mig, jeg får vist aldrig brug for de point jeg har samlet gennem tiden (23.160)
Avatar billede jakobj Praktikant
16. juni 2008 - 12:47 #7
Tak for det, men hvordan fordeler man point imellem flere personer?
Avatar billede cmoz Praktikant
17. juni 2008 - 21:50 #8
Du beder folk du vil give point, om at lægge et svar hvis de f.eks. kun har kommenteret. (ligesom jeg har)

Når de har aflagt svar, så kan du fordele point mellem svargivere, ved at markere alle ude til venstre ok trykke accepter.

Se mere her: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar