Avatar billede kurdo Novice
13. juni 2008 - 14:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kan ikke connecte web10?

hej eksperten.

jeg har en kammerat der gerne vil have et blog på sit web10 webhotel. :)

og jeg skulle gør det for ham.
men jeg kan simpelthen ikke oprette forbindelse til deres mysql database.

de siger man skal fx. bruge db.webhotelnavn.dk som mysql host. men det virker stadig ikke. hvad er deres host? har kontaktet dem, men de har noget dårlig support og intet svare endnu.

og hvordan kan jeg se om det er wordpress der er problemet eller om det er deres system, eller bare mig der laver fejl? for jeg får hele tiden et blank side frem..
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 14:39 #1
Du kan gå ind i kontrolpanelet og vælge "mysql login" eller sådan noget, hvorefter du bare kan bruge den adresse den linker til.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 14:43 #2
* uden http:// foran
Avatar billede kurdo Novice
13. juni 2008 - 14:47 #3
det virker ikke. jeg får et blank side frem? men der står i browseren. setup.php_step2
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 14:50 #4
Så er det nok ikke databasen der er noget galt med. Jeg har ikke selv prøvet at oprette en blog, men det er normalt den addresse jeg bruger når jeg skal forbinde til databasen.
Avatar billede kurdo Novice
13. juni 2008 - 14:58 #5
hvordan kan jeg se om det er databasen``? er der ikke en lille php kode man lige kan se?
Avatar billede kurdo Novice
13. juni 2008 - 15:00 #6
jeg har forresten lige oprettet et test blog på min side, som er hos servage, uden problemer. har gjort det på samme måde?
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 15:01 #7
Avatar billede kurdo Novice
13. juni 2008 - 15:05 #8
tak for det. det er sikkert det. smid et svare..
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 15:14 #9
Her er et svar. Måske kan du også kigge her: http://wordpress.dk/forum/topic.php?id=112
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 15:20 #10
Takker for point. Desværre kunne jeg ikke gøre mere.