Avatar billede nic84 Nybegynder
12. juni 2008 - 12:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ændre i de filer man tilføjer

Hey

Hvis jeg nu har lyst til at ændre i f.eks. den fil man tilføjer ved at skrive "using System.Data". Kan jeg så det?

Og hvis jeg kan, hvor finder jeg så den fil henne?
Avatar billede Syska Mester
12. juni 2008 - 12:45 #1
Du kan nedarne fra de klasser ... og så override de forskellige metoder.

Men jeg kan ikke se nogen grund til at gøre det.

// ouT
Avatar billede bvli Praktikant
12. juni 2008 - 12:47 #2
Du tilføjer ikke en fil ved at skrive "using System.Data". Men hvad er det du vil ændre? Vil du tilføje noget til namespace't System.Data? - så kan du udmærket godt selv lave en klasse der ligger i det namespace.

/B :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juni 2008 - 12:47 #3
Når du skriver "using System.Data", så tilføjer du ingen filer. "using System.Data" fortæller compileren at du vil bruge funktionalitet fra namespacet System.Data, hvilket bare betyder at du slipper for at definere namespacet når du refererer til en klasse.

Et eksempel er klassen DataSet som ligger i System.Data. Hvis du tilføjer "using System.Data" kan du refererer til DataSet klassen ved at skrive "DataSet". Uden "using System.Data" bliver du nød til at skrive "System.Data.DataSet".

Du tilføjer dll filer under References ("Add Reference").
Avatar billede nic84 Nybegynder
12. juni 2008 - 13:10 #4
ok. Det er dordi at jeg er ved at programmere en lommeregner og så fik jeg lyst til at tilføje nogle flere regneregler til "System.Math".

Men hvis ikke det kan lade sig gøre på en let måde så er det også lige meget.

Så hvis en af jer bare smider et svar så skal i nok få pointene.

Takker for forklaringerne :-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juni 2008 - 13:56 #5
System.Math er en klasse, System.Data er et namespace. De to ting kan slet ikke sammenlignes.

Jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre at tilføje metoder til klasser i frameworket.
Avatar billede Syska Mester
12. juni 2008 - 14:10 #6
public class MyMath : System.Math
{

}

Så kan du vel smide dine egen metoder ind ... men mange af dem som er i Math er jo static, så ved ikke rigtig hvor meget mening det vil give ...

// ouT
Avatar billede nic84 Nybegynder
12. juni 2008 - 14:14 #7
Ok. bare smid et svar så får i point. Jeg tror nemlig ikke jeg gider gå videre med det. I hvert fald ikke forløbigt.
Avatar billede Syska Mester
12. juni 2008 - 14:48 #8
// svar
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juni 2008 - 14:51 #9
svar