Avatar billede snowball Novice
11. juni 2008 - 14:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VLOOKUP der kigger på 2 kolonner

Hej.

Er det muligt at få VLOOKUP til at kigge på 2 kolonner når den skal finde en værdi?

Eksempel.

På ark1 har jeg 3 kolonner - hhv. fornavn, efternavn og email - plus en række andre informationer, men email kolonnen indeholder ikke nogen værdier.

På ark2 har jeg også de 3 kolonner med fornavn, efternavn og email (samme rækkefølge) og her er der værdier i alle kolonner.

Nu vil jeg så gerne lave et lookup som ud fra fornavn og efternavn på ark1 finder email adressen på ark2. Ark1 indeholder kun et mindre antal rækker i forhold til ark2.

Kan det lade sig gøre, eller skal jeg til at skrive en længere macro? ;)

På forhånd tak.
Avatar billede snowball Novice
11. juni 2008 - 14:52 #1
Fandt en anden løsning :)

Data'ene skulle i den sidste ende alligevel i en database, så jeg løste det via SQL i stedet for...
Avatar billede bekkisan Nybegynder
19. juni 2008 - 09:48 #2
Hejsa,

Kan du ikke dele denne løsning med mig, da jeg sidder med nøjagtig det samme problem.

På forhånd tak
Avatar billede snowball Novice
19. juni 2008 - 13:41 #3
Som nævnt så blev det løst via SQL i selve databasen (MS Access) og ikke i Excel.

Begge ark blev importeret til databasen, og så blev der lavet en JOIN forespørgsel som fandt de nødvendige oplysninger.
Avatar billede bekkisan Nybegynder
19. juni 2008 - 14:08 #4
OK. Takker for info. Jeg tror jeg prøver din løsning. Det virker lidt mere overskueligt(læs: "en hel del nemmere")