Avatar billede oppes Seniormester
11. juni 2008 - 14:26 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg fortrude partition

Jeg har styresystem Vista home- og min PC har varet delet sådan C: 160 GB, d: 20 og resten F: 170. C: drevet indeholder Vista o.s.v  - D: drevet var gendannelses programmer som var færdig intalleret på PC når jeg købte
pc ( medion fra Aldi)
Så fik jeg Komputer for alle magasinet og med den fulgte Paragon partition manager - så prøvede jeg det og fik mit C:til 92GB F: til 223 GB, men d:er helt tom. Hvor er alt data fra d:drev blevet af. Nogen der som kunde give mig vejledning???????
Avatar billede oppes Seniormester
11. juni 2008 - 14:30 #1
skulle lige tilføje at nu når jeg prøvede at køre partition paragon så fik jeg sådan besked:This hard drive contains invalid partition(s). The wizard recommendes to run a repair tool first on disk disk.
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 15:16 #2
Du er, måske, heldig. Det kunne se ud til at der ligger noget skjult et eller andet sted. Det burde jo så være de manglende data.

Men vær lidt forsigtig med en evt. repair, for hvis du ikke har fået cd'er med til maskinen kunne det godt være du løber ind i nogle problemer.
Avatar billede oppes Seniormester
11. juni 2008 - 15:23 #3
Det er bare de data som var på d: i tilfælle med at komputeren skulle gå ned som de data sku bruges men hvad med at bruge repair det førstår jag ikke noget.?????????????
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 17:51 #4
Har du fået nogle cd'er med da du købte maskinen, og evt. hvilke?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juni 2008 - 19:16 #5
justrace, der er ingen CD'er med det hele ligger på en recoverypartion, som windows ikke kan læse. Derfor er den tom. Men den kan også være slettet, der er kun en måde at teste det på og det er at køre en recovery! Hvis filerne er tabt er de formentligt tabt for altid. Man kan normalt tage en backup af en recovery partion, hvis man følger maskinens manual!
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 19:31 #6
Sådan som jeg ser det, er der blevet skjult 35 gb. Hvordan kan du vide der ikke er nogle cd'er?

Medion kører normalt ikke med en skjult recovery partition. Filerne ligger frit tilgængelig på en partition.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juni 2008 - 20:22 #7
just>> Jeg kan ikke vide det med sikkerhed, men det ville være en naturlig udvikling. Desuden antyder meddelsen "This hard drive contains invalid partition(s). The wizard recommendes to run a repair tool first on disk" at noget er i en pation, formateret til et fil system som programmet ikke forstår!

Syntes det letteste ville være at starte Recoveryen under boot og se hvad der sker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juni 2008 - 20:22 #8
En normal recovery kan afbrydes inden den sletter noget!
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2008 - 20:36 #9
Sidder lige nu ved en medion, og der er kun nogle drivere, og resten fik jeg med på cd'er. Inkl. en win vista og en med drivers, og så lige en til at boote fra til gendannelse til fabriksindstillinger.

Og der er både xp og vistadrivere.
Avatar billede oppes Seniormester
11. juni 2008 - 23:55 #10
Ju, jeg har både Medion Recovery disk Windows Vista Home premium- og- Works 9 og Microsoft Maths ogApplication & Support disk
Avatar billede oppes Seniormester
11. juni 2008 - 23:57 #11
Efter min mening magler der kun det som var på D: drev 20 GB , eller jeg ved ikke om det kun 15 gb og 5 ledigt.
Avatar billede oppes Seniormester
12. juni 2008 - 00:06 #12
Kan man bare køre  Undelete Plus på D: rev og gendanne filerne på den måde.?????
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2008 - 08:16 #13
Prøv at starte Paragon Patition Manager op. Tag et "ScreenDump" og send til justrace@justrace.dk

Er der en disk med drivere på?

Og en med Tools?

Eller er der en mappe på harddisken med de to mapper?
Avatar billede oppes Seniormester
12. juni 2008 - 10:27 #14
Drivere er på C:drev , vel
tools?
Avatar billede oppes Seniormester
12. juni 2008 - 10:38 #15
Hvordan kan jeg tage  Screen Dump
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2008 - 11:37 #16
fra medion følger der skiver med med drivere og styresystem med på DVD alt hvad som lå på det d-drev blev kun brugt til 1 opstart af maskinen.
Avatar billede oppes Seniormester
14. juni 2008 - 11:56 #17
Så det er ikke mere nødvendig at de oplysninger finns på D:drev eller ?????????????
Det var bare det at jeg har forstået  det så at man skulle bruge de oplysninger på D: drev - hvis noget gik helt galt og komputeren skulle startes op fra start igen.
Hvis de filer ikke skal vare der mere så kan jeg vel bare formatere det hele d: og bruge drevet til Dkumenter???
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2008 - 12:07 #18
På min medion var der intet, som ikke var udleveret på CD/DVD med computeren. (min er knap 6 måneder)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. juni 2008 - 12:59 #19
Indrømmer gerne at jeg kan tage fejl. Men så er Medion da også snart det eneste firma der levere CD'er med. (HP gør det også men de har samtidigt en recovery partion, med alt på)
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2008 - 13:26 #20
Medion skriver deres er en recovery... men er en ganske normal OEM skive de levere :), jeg var positivt overrasket over det fra deres side.
Avatar billede oppes Seniormester
15. juni 2008 - 23:09 #21
" medion" skriver !!!!!- er det det der er vigtigt eller at jeg får svar på mit spøregmål ??
Avatar billede kenp Novice
15. juni 2008 - 23:13 #22
du har fået svar............................................................
Avatar billede justrace Novice
15. juni 2008 - 23:24 #23
Nu kender jeg jo kun til min egen medion bærbare, og det der ligger på "recovery-partitionen" er et sæt .gho filer, en mappe med xp og vista drivere og en mappe med "tools", som er de programmer der følger med.

.gho filerne er til at genskabe "factory default", men der har jeg jo cd'en.

Så er der selvfølgelig drivers-mappen, men hvis den også er på en cd er det så også ligegyldig.

Så er der tools mappen, og hvis den ogå findes på cd, så er det jo bare at gå i gang
Avatar billede oppes Seniormester
16. juni 2008 - 10:27 #24
At gå igang- betyder det at jeg kan bare formatere d:drevet og så sætte det hele ind igen.
Avatar billede oppes Seniormester
28. september 2008 - 18:02 #25
svar