Avatar billede simonadrian Nybegynder
11. juni 2008 - 13:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan resetter jeg hitcount hver dag

Jeg har et lille hitcounter-script, der updater en xml-fil hver gang en asp-fil loades.
Men jeg vil gerne resette tallet til 0 hver dag. Også gerne hver uge. Ideelt ville det være hvis man kunne definere dagen baseret på tidszoner eller GMT + x antal timer.

Skåret indtil benet ser mit script sådan her ud:

If IsNumeric(hitsdagligt) Then
hitsdagligt = CInt(hitsdagligt)+1
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 14:55 #1
Så bliver du jo nødt til at gemme nuværende dato i XML-filen også.
Avatar billede simonadrian Nybegynder
11. juni 2008 - 15:03 #2
Ja, det går nok også. Jeg forestiller mig dog at datoen opdaterer sig selv.
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 15:06 #3
Hvad mener du med opdaterer sig selv?

Hvis du opdaterer datoen, hver gang du opdaterer hits, så kan du jo sammenligne XML-datoen med i dags dato. Hvis XML-datoen er i går, så skal hits nulstilles.
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 15:12 #4
I øvrigt behøver du jo ikke bruge CInt(), når du har testet, at hitsdagligt er numerisk.
Avatar billede simonadrian Nybegynder
11. juni 2008 - 15:41 #5
Med automatisk mener jeg at jeg ikke selv skal ind og indskrive datoen i xml-filen for at asp-filen kan regne ud at en ny dato skal nulstille antallet af hits.

Kort sagt: Hver gang datoen skifter skal hitsdagligt nulstilles automatisk.
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 15:44 #6
Ja, datoen skulle jo skrives ind af asp-koden ligesom hitsdagligt vel bliver?

Alternativt kunne du måske med asp aflæse "last modified"-datoen for XML-dokumentet.
Avatar billede simonadrian Nybegynder
11. juni 2008 - 16:00 #7
Ja, men hvordan får man asp til at konstatere at datoen i xml-filen ikke længere er den samme som i går og at den derfor skal resette hitsdagligt til 0.
Kunne det være noget i denne stil:

If Date() <> xmldate Then
hitsdagligt = 0
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 16:03 #8
Ja, men jeg ville bare sige:

If Date() > xmldate Then

eller muligvis for at sikre, at xmldate er i datoformat (er den i string-format går det galt nemlig):

If Date() > CDate(xmldate) Then
Avatar billede simonadrian Nybegynder
11. juni 2008 - 16:31 #9
Hvorfor virker dette så ikke:
Her er min xml
<hits id="1" hitsdagligt="23" dagsdato="11-06-2008"/>

og her hitscriptet

Set objRoot = objXML.selectsingleNode("hits")
    If IsNumeric(objRoot.attributes(1).text) Then
      if Date() > CDate(objRoot.attributes(2).text) Then
        objRoot.attributes(1).text = 0
      Else
            objRoot.attributes(1).text = objRoot.attributes(1).text+1
      End If
    Else
      objRoot.attributes(1).text = 1
    End if
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 16:33 #10
Måske bruger din server amerikansk datoformat? Prøv lige at udskrive:

Date()
og:
CDate(objRoot.attributes(2).text)
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 16:34 #11
Og hvad er det, som ikke virker? Dvs. du fortæller ikke, hvad der går galt.
Avatar billede simonadrian Nybegynder
11. juni 2008 - 18:20 #12
CDate = 11/6/2008
Date = 6/11/2008

Jeg tror dog at det fungerer nu. Måske var der bare tale om et cache-problem.

Det kan også være fordi jeg har indføjet en opdatering af dagsdato under første else
objRoot.attributes(2).text = Date()

altså

If IsNumeric(objRoot.attributes(1).text) Then
      If Date() > CDate(objRoot.attributes(2).text) Then
        objRoot.attributes(1).text = 0
      Else
        objRoot.attributes(1).text = objRoot.attributes(1).text + 1
        objRoot.attributes(2).text = Date()

    End If
    Else
    objRoot.attributes(1).text = 1
    End if
Avatar billede w13 Novice
11. juni 2008 - 18:50 #13
Hvis Date returnerer 6/11/2008, så er det jo fejlen (amerikansk format).
Avatar billede simonadrian Nybegynder
11. juni 2008 - 20:20 #14
Hvad kan jeg gøre ved det.
Avatar billede w13 Novice
12. juni 2008 - 07:41 #15
Først kan du prøve at sætte dette øverst i din kode:
Session.LCID = 1030
Det burde slå dansk format til, men det fungerer ikke altid.
Avatar billede simonadrian Nybegynder
12. juni 2008 - 10:25 #16
Well, det lader til at fungere. Hvis jeg skriver en gammel dato går den ind og retter den til den korrekte. Og den opdaterer hver gang, jeg loader flash-filmen, så hvis du sender mig et svar sender jeg nogen point.
Avatar billede w13 Novice
12. juni 2008 - 10:25 #17
;)