Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2008 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Udskriftknap - vælge printer før udskrivning

Hejsa.

Et lille problem med en formular. Jeg forsøger at indsætte en knap i en formular til at udskrive de data som den aktuelle post indeholder. Jeg er ikke så garvet i at redigere handlinger i Visual Basic, men det ser ud til at være eneste mulighed. Er der en som kan hjælpe med at få knappen redigeret til?

Som den er nu printer den fint nok data ud, men uden at spørge om hvilken printer der skal printes på. Jeg vil gerne have at knappen åbner på samme måde som hvis jeg havde valgt "Filer > Udskriv", altså med valg af printer og indstillinger.

Sådan ser den ud nu efter at have brugt Access's guide til at oprette den:

Private Sub Kommandoknap109_Click()

On Error GoTo Err_Kommandoknap109_Click

    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70

    DoCmd.PrintOut acSelection

Exit_Kommandoknap109_Click:

    Exit Sub

Err_Kommandoknap109_Click:

    MsgBox Err.Description

    Resume Exit_Kommandoknap109_Click

End Sub
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2008 - 10:45 #1
Den aktuelle post kan du udskrive med denne, når dit kriterie er alfanumerisk;

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[Tabel1]![tekst] = '" & Me!tekst & "'"

Er dit kriterie numerisk, skal du undlade apostrofferne.
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2008 - 10:47 #2
Print dialogboksen kan du vise med denne:

    Dim stDocName As String
    stDocName = "Report1"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview
    DoCmd.RunCommand acCmdPrint
    DoCmd.Close
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2008 - 11:07 #3
Hej Mugs,
Tak for svar.
Det er ikke en rapport jeg vil udskrive, men blot det aktuelle vindue jeg står i, altså formularvindue + postens data.

Jeg kan ikke rigtig regne ud hvad fra dit svar jeg skal sætte sammen med min knaps egenskaber for at få vist printervalg før den skriver ud.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2009 - 16:24 #4
Opdagede lige jeg havde point ude. Fik det aldrig til at virke, så håber det er ok vi deler.