Avatar billede hypofysen Nybegynder
10. juni 2008 - 17:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hjælp til popup link

Hvordan får jeg lavet følgende link som popup så jeg kan definere en fast bredde og højde?

<a href='specifikationer.php?mod=".$result['model']."' target=_blank>Specifikationer</a>
Avatar billede blindko Nybegynder
10. juni 2008 - 17:33 #1
http://www.javascripter.net/faq/openinga.htm
kan du læse mere men den burde nok så således ud

<?
$url = "specifikationer.php?mod=".$result['model'];
?>
<a href="#" onclick="java script:window.open('<?=$url?>','mywin', 'left=20,top=20,width=500,height=500,toolbar=1,resizable=0');">Specifikationer</a>
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. juni 2008 - 17:44 #2
Avatar billede hypofysen Nybegynder
10. juni 2008 - 18:25 #3
Uanset hvad jeg gør kan jeg bare ikke få det til at virke :(
Hele koden ser sådan her ud andre forslag?

echo $result['maerke']."&nbsp;&nbsp;".$result['model']."&nbsp;&nbsp;"."Pris fra kr"."&nbsp".$result['pris']."<span class='hurtig_menu'><a href='specifikationer.php?mod=".$result['model']."' target=_blank>Specifikationer</a></span>"."<br /><br />".$result['beskrivelse'];
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. juni 2008 - 19:28 #4
Du har jo ikke noget javascript med i den kode der ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. juni 2008 - 19:34 #5
Test lige:

echo $result['maerke'].'&nbsp;&nbsp;'.$result['model'].'&nbsp;&nbsp;Pris fra kr&nbsp'.$result['pris'];
echo '<span class="hurtig_menu">';
echo '<a href="#" onclick="window.open(\'specifikationer.php?mod=".$result['model']."\',\'popupWindow\',\'height=500,width=500,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no\')" target="_blank">Specifikationer</a>';
echo '</span><br /><br />'.$result['beskrivelse'];
Avatar billede hypofysen Nybegynder
10. juni 2008 - 20:20 #6
Det giver følgende fejlmeddelelse

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in C:\wamp\www\ttviborg_biler\nye_biler.php on line 50
Avatar billede hypofysen Nybegynder
10. juni 2008 - 20:24 #7
ændre til

echo '<a href="#" onclick="window.open(\'specifikationer.php?mod='.$result['model'].'\',\'popupWindow\',\'height=500,width=500,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no\" target="_blank">Specifikationer</a>';
echo '</span><br /><br />'.$result['beskrivelse'];

så virker linket igen, men ikke som popup det åbner som normalt men skriver med fejl på siden
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. juni 2008 - 20:48 #8
test her:

echo '<a href="#" onclick="window.open(\'specifikationer.php?mod=".$result['model']."\',\'popupWindow\',\'height=500,width=500,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no\');" target="_blank">Specifikationer</a>';
Avatar billede hypofysen Nybegynder
10. juni 2008 - 20:56 #9
Ændrede 2 stk " til 2 stk ' og fjernede target=_blank så virkede det

tusinde tak for hjælpen
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. juni 2008 - 21:05 #10
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. juni 2008 - 21:13 #11
Takker for point.