Avatar billede lbthomsen Nybegynder
10. juni 2008 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Månedlig makro - beregn og indsæt

Hej,

Jeg vil gerne lave en månedlig renteberegning i en database.

Den skal tage en sum fra en forespørgsel, beregne en rente ud fra dette og derefter for hver "kunde" indsætte en posteringslinie for denne beregning i en tabel.

Jeg har stort set ingen viden om makroer i forvejen.

Hvis det ikke er uddybet nok, må i endelig stille spørgsmål.

Tal
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2008 - 14:18 #1
Er det en rente, som bare siger: Nu er det den sidste dag i måneden, din saldo er 100 kr. og renten er 5%, så din rente bliver på 5 kr. eller hvordan?~)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2008 - 14:23 #2
I så fald kan du lave en tilføjelsesforespørgsel, som skal tilføje i din tabel. Du vælger så den forespørgsel, som viser kunder og summeret beløb. Kunden tilføjer du til feltet kunde, summeret beløb * rentesats tilføjer du til dit beløbsfelt og datoen skriver du som udtryk: #01-06-2008# og tilføjer dette til dato!~)
Avatar billede lbthomsen Nybegynder
10. juni 2008 - 16:36 #3
Genialt - Tak!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2008 - 20:07 #4
Godt gået jeg var i tvivl om det overhovedet var forståeligt og for den sags skyld brugbart!~)