Avatar billede anders_cp Nybegynder
10. juni 2008 - 13:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere checkboxe

Hej
Inspireret af
http://www.devx.com/tips/Tip/20238
har jeg forsøgt at kunne vælge samtlige checkboxe ved tryk på den øverste checkbox. Desværre virker min kode ikke:

.aspx
-------
                            <asp:DataGrid ID="DataGridXeroxOrders" runat="server" CssClass="DataGrid" BorderWidth="1px"
                                AutoGenerateColumns="False">
                                <SelectedItemStyle VerticalAlign="Top"></SelectedItemStyle>
                                <AlternatingItemStyle VerticalAlign="Top"></AlternatingItemStyle>
                                <ItemStyle VerticalAlign="Top"></ItemStyle>
                                <HeaderStyle CssClass="DataGridHeader"></HeaderStyle>
                                <Columns>
                                    <asp:TemplateColumn>
                                        <ItemStyle HorizontalAlign="Center" Width="5px"></ItemStyle>
                                        <HeaderTemplate>
                                            <input id="chkAllItems" type="checkbox" onclick="CheckAllDataGridCheckBoxes('_ctl0', document.forms[0].chkAllItems.checked)" />
                                        </HeaderTemplate>
                                    </asp:TemplateColumn>
                                    <asp:BoundColumn DataField="XeroxOrderNumber" HeaderText="Xerox ordrenr."></asp:BoundColumn>
                                    <asp:BoundColumn DataField="SerialNumber" HeaderText="Serienummer"></asp:BoundColumn>
                                    <asp:BoundColumn DataField="ProductName" HeaderText="Produkt"></asp:BoundColumn>
                                    <asp:BoundColumn DataField="Location" HeaderText="Lokation"></asp:BoundColumn>
                                    <asp:BoundColumn HeaderText="Ydelser"></asp:BoundColumn>
                                </Columns>
                            </asp:DataGrid>

og javascriptet:
function CheckAllDataGridCheckBoxes(aspCheckBoxID, checkVal) {
    regEx = new RegExp(':' + aspCheckBoxID + '$')  //generated control name starts with a colon

    for(i = 0; i < document.forms[0].elements.length; i++) {
        element = document.forms[0].elements[i]
        if (element.type == 'checkbox') {
            if (regEx.test(element.name)) {
                element.checked = checkVal
            }

Kan nogle hjælpe mig?
Avatar billede fennec Nybegynder
10. juni 2008 - 14:06 #1
Tror du skal have det over i ASP.NET kategorien i stedet for ASP.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
10. juni 2008 - 14:11 #2
ups, ja. Det var en fejl. Tak for det!

http://www.eksperten.dk/spm/834422